Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Hvorfor sier man det? Det er jo ikke alltid tilfelle det vel? Det er jo ikke akkurat som babyen bestemmer når det skal skje? Av og til blir de jo født før de er klare og av og til må mor settes i gang for de rett og slett ikke kommer ut... Den kommer når den er klar... Pøh!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 I de aller fleste tilfeller så kommer babyen når den er klar og det som er ganske så sikkert er at det er lite mor kan gjøre for å få den til å komme før den er klar, så derfor er det bare tull å slite seg ut med å vaske hus og gå lange turer ol for å sette i gang fødselen.
Gjest Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Når man ikke helt vet hva man skal si så sier man slike ting som "jo, fint vær i dag" osv. Og når folk "klager" på at babyen ikke kommer og at ventetiden er lang så sier man vel slikt som at den kommer når den er klar. Hva annet skal man si? "Du får satse på at du får en prematur baby så ventetiden blir kortere"?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Det jeg skal frem til er at det ikke er opp til babyen når den kommer... Det er mange ting som spiller inn. Også mors kropp! Jeg forstår jo også at det ikke er mors vilje som spiller inn. Og mener heller ikke at man skal håpe på før termin eller noe... Bare synes det er så irriterende å høre det hele tiden. Den kommer når den er klar... Den kan vel godt være klar nå? Uten at jeg føder!! Det er jo ikke babyen som velger selv når den skal komme... Åh, jeg vet ikke hvorfor jeg henger meg sånn opp i dette... ble bare så irritert... hormonell... og med en baby som "ikke er klar".... Selv føler jeg at det er kroppen min som ikke skjønner hvordan den skal komme i gang... Bare mas og mas...
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Forstår hva du mener! :-) Noen fødsler kommer bare ikke i gang av seg selv og mor må settes i gang før det blir farlig for babyen og andre ganger starter fødselen så alt for tidlig (og da er jo babyen i allefall ikke klar!). Er det ikke rart, at vi vet alt fra unnfangelse til ferdig utviklet foster. Men vi vet ikke hva som trigger at fødselen skal komme i gang naturlig? Jo, vi kan sette i gang en fødsel medisinsk, men det er så mye som skjer i kroppen fram mot en normal egentrigget fødsel som legene og forskerne rett og slett ikke vet enda. Fødsel er et mysterium!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå