Marihøna73 Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Hei. Noen som kan anbefale en babycalling? Venninnen min anbefalte/har TOPCOM men etter å ha googlet litt ser det ut til at noen er misfornøyde med forstyrrelser og at den ikke har ladefunksjon mtp utesoving. TOPCOM kan kjøpes på Claes Olsson for 550 kroner så jeg regner med at denne er billigere enn de fleste (men det har jeg ikke undersøkt altså).
Minnie_Moon Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Jeg er fornøyd med SuperNova. Begge enheter er bærbare. Den viser temperatur på babyrommet, den har indikator som viser hvor god dekning det er og sier ifra dersom den ikke har kontakt med babyenheten. Eller dersom temperaturen går under/over et visst nivå. Synes i alle fall det er viktig at den viser om den har kontakt med babyenheten. Har hatt doro tidligere (vet ikke hvordan den nyeste versjonen er), og den følte jeg meg ikke trygg på, så måtte hele tiden sjekke om det var kontakt mellom enhetene. Da er jo liksom vitsen litt borte... Jeg anbefaler at man ikke tenker så mye på pris. Tror man får det man betaler for og bedre å kjøpe en man er fornøyd med fra første dag enn at man kanskje må se seg nødt til å kjøpe ny etter en stund...
Gjest Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Angående super nova: er det forskjellige modeller av denne eller finnes det kun en ?
Minnie_Moon Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Mulig det er flere modeller... Den har jo vært på markedet i noen år, så antar det har kommet noen nye versjoner i alle fall...
Duddlidu Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Jeg skriver under på denne. Har vært kjempefornøyd med supernova. Selv etter å ha ødelagt en av de, valgte vi å kjøpe den samme en gang til (Den tåler ikke høyt fall på flisgulv... rart det der? ). Usikker på om det finnes fler modeller, var bare en der jeg handlet. Koster 1399 på www.babyshop.no , men jeg mener jeg betalte mindre for den i den lokale babybutikken i Horten. Heter SuperNova 900. http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&func_id=11548&template=product_info&open=953 Føles godt å ha en babycall jeg stoler på, og så mener jeg å ha lest at den stråler mindre enn en del andre. Har dårlig erfaring med billige callinger.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 Super Nova sin vinner alltid tester så den skal jeg kjøpe. Har hatt TopCom og det var noe drit. Greit den var billig, men liten rekkevidde og masse forstyrrelser.
Marihøna73 Skrevet 1. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. september 2009 Ok. Takk. Høres ut som SuperNova 900 er bedre enn TopCom. Hvordan er den mtp utesoving?
Duddlidu Skrevet 1. september 2009 #8 Skrevet 1. september 2009 Så lenge supernova babycallen er ladet opp og har strøm, så fungerer den supert til utesoving. Kan justere følsomheten på når den skal "slå inn". Rekkevidden har jeg opplevd som veldig god. Her om dagen kunne jeg gå å finne isbilen ute i gata, mens lillegutt lå inne i 2.etg å sov. Gikk vel godt og vel 150 meter ned i gata i luftstrekk. Fremdeles fin dekning. Kjempefint at begge enhetene kan lades og går fint på batteri en goood stund. Da slipper man å være avhengig av stikkontakter overalt hele tiden. Har sjeldent hatt problemer med dårlig kontakt mellom enhetene når lillegutt har sovet ute, da må det ha vært noen store hindringer i veien som murvegger og slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå