Gå til innhold

Et aldri så lite klageinnlegg i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jo egentlig ikke klage, for formen er fin, men jeg blir så irritert på gubben av og til. Har 3 stk som nå går i barnehage alle sammen, men de har vært hjemme i tur og orden siden ferien med forkjølelse.

Lillemor har sovet dårlig om natta i det siste og holdt meg mye våken, gubben sover selvfølgelig!!

Hver kveld legger jeg fram klær til alle så det ligger klart, jeg vekker han om morningen og har alle på badet og kler på de. Han steller seg selv, og smører stort sett matpakka (ikke alltid det heller) og spiser selv. Jeg er jo hjemme så jeg gjør absolutt alt av husarbeid og handling og henter ungene i barnehagen. Greit nok, men i går kveld var jeg ute en tur med venninner. Noe jeg er sånn omtrent en gang annenhver måned.

Kommer hjem kl 23 og huset er bomba, leker overalt, kasseroller med maten i står fremdeles på benken, klærne deres strødd utover badegulvet, kluten ligger i vasken osv..

Ærlig talt, det går da vel an å gjøre litt fordi om jeg er hjemme om dagen. Hadde ikke drømt om å sette igjen fat med mat i for at han skulle ta de når han kom hjem!

I dag er hun på 2 hjemme med forkjølelse, hadde ikke hjerte til å sende henne i barnehagen selv om hun ikke er direkte syk.

Har termin i slutten av mnd og jeg begynner å bli litt sliten av nattevåk og syke unger kjenner jeg. Syns han kunne ha hjulpet meg litt mer her hjemme av og til, iallefall nå de siste ukene og når han vet jeg er våken mye om natta.

Jaja, sukk, vi har det egentlig godt sammen men jeg har nok skjemt han kraftig bort etter å ha vært hjemme så lenge med barn.

Dette var altså et skikkelig syteinnlegg, for i dag er jeg skikkelig trøtt og sliten. Bær over med meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må le litt, for det hørtes ut som min dag( i går) du beskrev.... Jeg var og endelig ute om kvelden...og det fløt her og da jeg kom hjem....Fullt av klær på badegulvet også her...itillegg var ungen stuptrøtte i mårrest for at han ikke fikk de tidsnok i seng i går kveld......ARG!!!! Kjente hormonene kokte her inne!!! Nesten som jeg har lyst å gå til streik en dag!!!!! : D

Skrevet

Han er bortskjemt ja! Klare meldinger er fine for menner.

Og menner er ingen tankelesere. Så gi beskjed om at du trekker inn årene og at han må ta mer av jobben ganske pr omgående. Du kan vel knapt nå ned til gulvet nå, vil jeg tro?

Lykke til!

Skrevet

Huff ja, når han har ungene alene en kveld, så har han KUN ungene, intet mer enn det altså. Jeg har de myyyyye alene på kveld når han jobber overtid, og må jo faktisk rydde og ta litt husarbeid også, ikke bare være barnevakt liksom!

Lurer faktisk på å streike litt selv i dag. Drite i å handle, rydde og lage middag til han kommer hjem. Spørs bare om jeg klarer å gjennomføre det da:)

Skrevet

Hehe, ja må vel bli litt klarere i hva jeg faktisk forventer av han. Skulle jo tro de skjønte bittelitt selv også da men...

Kan sikkert skylde meg selv litt også, for jeg er ikke så veldig stor denne gangen og når fint ned til gulvet, og ser vel en del sprekere ut enn hva jeg faktisk er og gir uttrykk for.

Dro en litt syrlig kommentar i går kveld om at han hadde da ikke trengt å spare maten til meg (det som lå igjen på fatene og kasserollene på benken). Fikk bare et surt grynt til svar, så orka ikke si noe mer da.

Får vel ta en liten prat i kveld tenker jeg.

Skrevet

De skjønner ikke et kvekk før du "ORKERIKKEMERE"-uhuer på gulvet...

Skrevet

Å så deilig at det ikke bare er her det er sånn av og til. Hr er det vel lov til å syte og klage? Klag i vei, stor sett så er vi ganske like alle sammen og siter med mye av det samme.

Stakkars oss, høygravide, hormonelle;)

Skrevet

Menn er sånn, de ser ikke hva vi ser, min samboer innrømmer det ihvertfall, så lenge jeg ber han gjøre noe, gjør han det med den gang, så da skal jeg ikke klage.

Å kjefte hjelper ikke, da går de rett i forsvarsposisjon:) men å si man blir skuffet og lei seg, funker ihvertfall veldig her, da blir han veldig stresset, for han vil jo ikke at jeg skal være lei meg:)

De er som barn, trenger klare instrukser, veiledning og mye ros når de gjør noe hehe

Sett opp en liste over hva som skal gjøres i hus og hjem iløpet av dagene og fordel. Jeg har nå gitt klar beskjed her om at han nå faktisk må ta mye av min del de siste ukene, fordi alt er tungt nå. Men jeg måtte si ifra, for som noen nevner over, de klarer ikke lese tanker, og skjønner det sjelden av seg selv, noe vi kvinner sikkert hadde gjort:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...