Gå til innhold

Er det bare jeg som synes dette er helt skammelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg kjenner, uten å si noe om relasjon , har funnet ut at hun er gravid. Å var ganske klar med engang at hun skulle ta abort. Hun fant dette ut en torsdag , og skulle fradagen etter dvs, en ukes tid , ta abort. ( ikke dagen etter hun fant det ut)

I mellom tiden gikk hun på fylla både den torsdagen, og lørdagen! Fullstendig vitende om at hun var gravid.

Jeg mener at slikt gjør man bare ikke, i min verden har man mere respekt for livet enn som så. ( altså ikke at hun skulle beholde barnet , men at man har en anelse respekt likevel... )

Jeg tenker også for seg selv, hun stiller seg iskald til dette nå å gleder seg til " denne dritten er ute av livet mitt"

Er det kun jeg som reagerer på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvorfor bry seg med hva andre gjør?

Kanskje det var lettere for henne å drikke bort tankene på at hun skal ta abort, enn å faktisk tenke på det?! Folk reagerer forskjellig, og det var vel hennes måte å distansere seg. Kanskje ikke det beste med å drikke seg dritings en hel helg, men var vel det hun følte var best..

Skrevet

Hun skal/skulle jo ta abort. Ser ikke helt hva som er problemet...

Skrevet

Godt hun tok abort da!! For jeg har følelsen av at hun hadde blitt en egoistisk og umoden mamma..

Skrevet

Hvorfor ikke?Hun skulle jo drepe babyen uansett..

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert noe voldsomt på dette. Hun vil vel helst leve som normalt og skyve fra seg tanken på at hun er gravid. Hvorfor skal man leve som man er gravid, når man ikke skal beholde det som er i magen?

Skrevet

Jeg bryr meg fordi jeg må bry meg, hun står meg veldig nærme. ( Dette er ikke en vennine relasjon).. Og for at jeg selvsagt er glad i denne jenta.

Jeg føler bare at hun skilter en enorm kynisme og egoisme. Umodenhet.

Hun brukte f,eks ikke prevansjon for hun / de kunne bare hoppe av i svingen. Dumhet mener jeg.

Men å drikke? Jeg mener hun kunne latt være å drikke av hensyn til seg selv , å respekt for det hun har i magen. Selv om hun velger abort , noe jeg støtter henne 100% i , syns jeg hun skal ta litt hensyn. Jeg synes hun kunne latt være å drikke . Sånt gjør man bare ikke.

Mener jeg, men jeg er tydeligvis den eneste som tenker slik. Å for de av dere som kun skal kjefte og krangle,kan dere finne på noe annet. Jeg ønsker konstruktive tilbakemeldinger på dette.. ikke edder og sur galle.............

Skrevet

Det handler ikke om noe helt annet da?

At du føler at hun skuffer deg som venninne siden hun ikke er "voksen" nok til å respektere den tiden i forkant som kanskje du føler at hun burde bruke til ettertanke om hva hun faktisk gjør?

Skulle du ønske at hun kunne utvise mer ansvar?

Tar du det litt personlig egentlig?

Dette er virkelig ikke ment som edder og galle.

Skrevet

Hvis hun ikke har barn fra før, kan jeg forstå det.

For det er først når man har fått egne barn, at man virkelig forstår hva den celleklumpen virkelig er....

Jeg har selv tatt abort og synes faktisk ikke at det var så big deal. Nå etter å ha fått to flotte barn ville jeg aldri klart å gjennomføre en abort. Så at hun fester og drikker med et lite foster i magen, tror jeg grunner i uvitenhet rett og slett.

Håper aborten går greit og at hun selvsagt ikke ombestemmer seg, med tanke på alkoholinntaket.

Skrevet

Hei!

Jeg mener det er lite gjennomtenkt å gå på fylla når du er gravid uansett om barnet skal bort eller ikke. Hva om hun ombestemmer seg? Å løse vonde tanker/problemer med alkohol vet jo alle er en kortsiktig løsning. Men jeg har ikke noe svar til hva hun burde gjort istedet. Hun trenger kanskje masse omsorg og omtanke fra sine nærmeste akkurat nå heller enn alkohol.

Skrevet

Jeg har selv tatt abort og det var ingen dramatikk rundt det. Hadde ikke behov for noen omsorg og jeg levde som om jeg ikke skulle være gravid. Tok 3 uker før jeg fikk tatt abort.

Nå er jeg gravid igjen og fødeklar. Men går ikke rundt og angrer eller har psykiske problemer fordi jeg tok abort for noen år siden. Folk reagerer forskjellig.

Skrevet

Har vel egentlig ingenting å si når hun var bestemt på å ta abort? Det gjør sikkert ikke situasjonen for ho bedre om hun må ta hensyn til et barn hun aldri kommer til å få. Jeg vil ikke akkurat si at et "barn" under 12 uker, er et barn...Det er jo egentlig ingenting ennå. Det er jo en grunn for at grensen går ved 12 uker.

Skrevet

Selv om hun sier det skal bli godt å bli kvitt dritten, så hr hun nok hatt et tungt valg likevel, er ikke alle som forteller sine innerste tanker, vet du.

Det å måtte leve so en gravid, når hun har tatt avgjørelsen om å ikke beholde. Det vil nok bare minne henne mer på hva hun faktisk er i ferd med å gjøre, så ikke gi henne ekstra dårlig samvittighet med å dømme henne for å handle hensynsløst ovenfor et embryo som alikevel ikke skal vokse seg til. Er vel en forsvarsmekanise og et tegn på å handle i affekt, la henne være med det og støtt henne i avgjørelsen uten å være kritisk til hva hun gjør i mellomtida mtp alkohol og annet som er skadelig for livet i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...