Erisma Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Litt rådvill her, så spør dere damer (og menn) om hva dere ville ha gjort... Skal på senvakt i dag, men så er samboer blitt syk (trolig bare en kraftig forkjølese, men er rimelig utslått). Vi har to barn på halvannet år og åtte år som etterhvert skal hjem igjen fra skole og barnehage... Jeg får så dårlig samvittighet for å ikke gå på jobb siden det er mye sykdom blandt personellet der for tida (er sykepleier), men samtidig skjønner jeg jo samboer som ikkje føler seg helt i form til å ta seg av barna. Hva ville du ha gjort?
Zitro Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Mest sannsynlig dratt på jobb så sant han klarte å stå på beina og fysisk ta seg av barna, da spes minste. 8åringen er jo litt mere selvhjulpen :-)
Joikaboll@ Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Hva måtte du gjort om det var du som var syk og mannen skulle jobbe seinvakt? Man klarer da å få hjem unga og få i dem mat og i seng til tross dårlig form. 8 åringen er jo så stor og kan sikkert være til god hjelp med minsten.
4blir5 Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Har barna besteforeldre i nærheten, kan man jo høre om de kan komme til middag der, også kan pappa hente di når det nærmer seg leggetid??!
camilla^ Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 Jeg hadde dratt på jobb. Jeg har måtte klare meg hjemme med 4unger når jeg har vært syk, så det har gubben også måtte gjøre. Han sliter med den "mannesyken" noen ganger i året, men den ble raskt bedre når jeg sa han får gjøre det samme som jeg må når jeg er syk. Så når han ikke fikk sympati så var det ikke så ille. Men, her i huset så har vi ett ganske tv/film fri hverdag. bare barnetv som de ser på. men når ungene er syke, eller vi voksne er syke så blir det satt på en film. Vi bestiller pizza om vi ikke orker å lage mat osv. Men, hun elste er veldig lett å bestikke har vi funnet ut. For en tier så kan hun underholde de 3 minste ungene lenge, så vi voksne kan slappe av på sofaen. Det er mye kulere å leke med de mindre søstrene når man får penger for det, for det er jo så "teit" å leke med dukker til vanlig.
nick_350414 Skrevet 1. september 2009 #7 Skrevet 1. september 2009 Ville han blitt hjemme om du var tilsvarende syk? Jeg ville gitt mannen to paraset og ønsket ham god bedring når jeg gikk. Det er ikke morsomt å passe barn når man er syk, men noen ganger må man. Ellers kan du jo forsøke å ordne det så noen andre kan passe dem, men jeg ville ikke blitt hjemme pga at samboeren var forkjølet.
Erisma Skrevet 1. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2009 He,he, takk for synspunkter:) Har gitt han Paracet nå og gjør meg snart klar til jobb. Henter ungene før jeg reiser, så trenger han ikke tenke på det iallefall;) Ang 8-åringen så har han en diagnose som gjør at han også treng ekstra hjelp og tilsyn i likhet med lillebroren, men tror nok at samboer skal klare seg fordiom...... Tror jeg syns det er mer gøy å være på jobben, en å høre på all akking og stønning hjemme;))) Ha en forsatt strålende ettermiddag:)))))))))))))))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå