bompibomp Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Noen som har erfaring med å ta planalgt keisersnitt? Lurer på om det får konsekvenser for pemisjonen - starter man da 3 uker før planalgt dato for keisersnitt, eller forholder man seg uansett til ultralydterminen?
Cairo2009 Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 En starter 3 uker før dato for keisersnitt, og må informere nav om datoen for den nye terminen når du har fått datoen fra sykehuset. Det er derfor en fordel å få datoen så tidlig som mulig.
Cairo2009 Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Jeg fikk brev fra Ahus sist fredag med informasjon om dato for keisersnittet, og i morgen skal jeg til legen for m.a. for at han skal skrive en bekreftelse på ny termindato basert på info fra Ahus som jeg igjen skal levere til NAV. Jeg kunne helt sikkert bare ha sendt kopi av brevet jeg fikk fra Ahus til NAV, men det står så mye annet i brevet også som jeg ikke ønsker å sende til NAV, så da ber jeg heller om en bekreftelse fra legen når jeg likevel skal til svangerskapskontroll.
Guttemamma x 3 Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Du trenger ingen bekreftelse fra legen for å starte permisjonen tidligere. Permisjonen kan starte tidligst 12 uker før termin og seinest 3 uker før termin. Mellom disse to datoene kan du velge selv. Du bare melder fra til NAV hvilken dato du ønsker å starte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå