Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Åhhh jeg har ikke lest på flere år, og har begynnt på skole nå, er såå treg med å lese, føler meg ikke litt motivert til å lese idag, har hele dagen ( fram til 3) på å lese, men hvordan i all verden setter jeg igang, har 4 ulike bøker, 10 kap. å lese..
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Du er ikke den eneste! sitter her selv og skal egentlig lese fram til halv to.. men hva gjør jeg? jo, sitter ved pc`en:) hehe! Man må vel bare ta seg sammen tenker jeg! men lett er det ikke..
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Jeg begynte og lese i juni, og fortsatte nå i høst etter og ikke ha lest på mange år. Første to ukene i juni var tunge og vanskelig og starte, men de tre siste ukene gikk det bedre og bedre. Så fikk jeg jo sommerferie og har akkurat startet igjen nå. Denne gangen kjenner jeg at det går fortsatt litt tregt, men mye bedre enn i våres. Det jeg prøver og si er vel bare at det går seg til ganske fort, man må bare ta seg selv i nakkeskinnet første dagene og se til og ikke skli etter. Prøv og les så mye som mulig på kortest mulig tid, sånn at du har mulighet til en rolig dag til og slappe av på også, sånn at du får en liten pause fra det ganske direkte, så føles det mye bedre. Før du starter så kan du sette deg ned og skrive en oversikt over hva du har som må leses ferdig, punkt for punkt. Så kan du krysse av punktene etterhvert som du blir ferdig, da føler du deg effektivere. Selv skal jeg nå legge meg og slappe av en time, før jeg starter opp min egen lesing.Har gjort unna mye igår så da samler jeg litt energi en time etter barnehage levering før jeg starter, så føles det bedre etterpå.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 takk!! Et annet spm, sitter dere hjemme og leser? eller er det faktisk bedre å sitte i en lesesal eller biblotek å lese?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Jeg sitter hjemme og leser. Men det er mye fordi jeg ikke klarer og konsentrere meg hvis jeg ikke får ro rundt meg. Kan gjerne sitte og lese mens mannen min ser på tv på kvelden, men mer forstyrrelser enn det klarer jeg ikke, blir alt for lett distrahert av andre mennesker. Men det er jo veldig ulike fra person til person. Noen leser bedre med folk rundt seg også. Det må du egentlig nesten bare prøve deg frem på. En annen ting som hjelper meg mye er og ha dataen ved siden av meg uansett om jeg trenger den til arbeidet eller ikke, for jeg får ting gjort mye fortere og lettere hvis jeg har den oppe og kan bruke den hvis jeg vil. For eksempel hvis jeg trenger 5 minutter pause så vil jeg gjerne kunne sjekke eposten, vg eller skrive litt på msn. Det hjelper hvertfall meg mye. Håper du finner motivasjonen til og starte. Bare gjør ting på din egen måte og pass på at du får litt pauser imellom så du ikke får det i vrangstrupen.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 takk!! Jeg begynnte å lese for to uker siden, det gikk fint, merker jeg må ha det helt stille rundt meg!! Ved minste lyd blir jeg distrahert, så setter meg nå, med pcen med meg, den bruker jeg til ordbok ( har mac) siden såå mye er på engelsk synes det er greit å bruke den da:-) Da setter jeg igang nå!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå