Verdens tøffeste mamma Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Foruten alle disneybøkene og prinsessebøkene er jenta mi nå veldig glad i bøker som heter " Jeg skal får en søster eller bror"-osv.. Utover det liker hun å lese billedbøker med litt tekst om f,eks bondegården, dyrehagen osv...
Neijasså... Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Skulle til å foreslå Disney-bøker. ;o) Ellers Barbapapa, faktabøker om dinosaurer (!), Kardemomme by (eller hva som helst av Thorbjørn Egner), Sabeltann, redningsskøyta Elias, bøker om bokstaver og tall/telling. Det meste, egentlig. )
flypapir Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Jenta mi er 3,5år gammel og elsker eventyr av alle slag. Vi har en eventyrserie fra da mannen var liten med blandt annet "Han og Grethe", "De tre små griser", "Tommeliten" osv. De har blitt lest mye! Ellers er hun glad i Sundbåten Syver, Mamma Mø bøkene, Karius og Baktus mm..
skorpionfruen Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Jeg har vært medlem i bokklubb en stund og jeg ser at det er visse bøker som fester seg mer enn andre. Det kan være at den er morsom, eller litt skummel eller spennende. Husker hun hadde en bok som het skramlekassa en bok som gikk på rim om en bil som hele tiden gikk i stykker, den elsker hun. Lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsja på den på hodet (eller noe sånt) den elsker hun enda (5 år) Den modige postpiloten en bok som har et litt skummelt innslag (som ikke er så skummelt likevel) men den syntes hun var kjempe spennende. Så er det en som heter noe sånt som hvem har spist opp leverposteien? En "krimbok" for småbarn. Den har vi lest 100 ganger. Nå husker jeg ikke forfatter på disse men var mer sjangeren jeg ville få fram Disneybøkene er hun ikke så interessert i, greit liksom men plukker de aldri ut selv.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 Vi leser Lotta i Bråkemakergata, Emil i lønneberget og "A-Å bøkene, Alf & Bett" leser vi mye. Det er alfabet bøkene som er mest spennende. Hun elsker å skrive og "lese", er 3 år og 9mnd.
Groosalugg Skrevet 1. september 2009 #7 Skrevet 1. september 2009 Pulverheksa Eventyrbøker (favoritten er de tre små griser, og bukkene bruse) Faktabøker om dyr
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 1. september 2009 #8 Skrevet 1. september 2009 Her er bøkene om "Lillesøster" veldig populære, og "Karsten og Petra".
camilla^ Skrevet 1. september 2009 #9 Skrevet 1. september 2009 Nå om dagen så har ungene fått det for seg at de skal lese tykke bøker, med mange korte historier i. Ellen Elefant er den som er morsomt, og som jeg syns er hyggelig å lese. 365 bjørnehistorier Ellers går det i: Pippi Emil og ellers bøkene til astrid lindgren. Knerten og mormor og de 8ungene prøver jeg å få lurt inn, men de syns det er kosligere å høre de på lydbok. Bing, er hysterisk morsom vist. Jeg har blitt lei etter å ha lest de en million ganger, så jeg må gjemme de bort enstund før jeg kan sette de frem igjen. Alle ungene kan de på rams, så jeg slipper egentlig å lese. Korte små bøker. vi har alle bøkene i abc og 123 bøkene som go'boken har egen bokklubb på. De begynte hun ene å ville lese når hun var en 3år. 123 bøkene var ikke like spennende, men lest ørten ganger de også. Spillene der er mer spennende. Hun som er 4år nå, vil ikke vi skal lese de for henne, men hun kan sitte i timesvis og titte i de alene. Skravler, later som hun leser og styrer.
cherry coke Skrevet 1. september 2009 #10 Skrevet 1. september 2009 Her er det meste av interesse=) Men det går mest i eventyrbøker (askepott, rapunsel, hansog grete etc etc), pulverheksa, sabeltann, disneybøkene fra da jeg var liten.
cherry coke Skrevet 1. september 2009 #11 Skrevet 1. september 2009 Og såklart, kardemommeby, karius og baktus, hakkebakkeskogen og de bøkene der.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 1. september 2009 #12 Skrevet 1. september 2009 Min gutt er snart 3 og her er det Mumi for alle pengene... Begynner bli litt lei vi nå. Og en stund var det Emil som gjaldt.. Og Albert Åberg. Og så liker han sånne fakta-bøker. Sånne om fly, himmelen osv.
Mary Jane Skrevet 1. september 2009 #13 Skrevet 1. september 2009 Pulverheksabøkene er kjempepopulært her i gården. Lillesøster-bøkene likeså. Ellers bokstav- og tall-bøkene fra Go`boken(abc-serien og 123-serien).
Tokatter_USA Skrevet 1. september 2009 #14 Skrevet 1. september 2009 Pulverheksa, Curious George (Nysgjerrige Nils) og Karsten og Petra. Hakkebakkeskogen har vi lest omtrent 100 ganger, og jeg har begynt å ønske meg (henne) Kardemommeby.
*Little Miss Sunshine* Skrevet 1. september 2009 #16 Skrevet 1. september 2009 Albert Åberg Charlie og Lola (veldig populær for tiden) Totte og Lotte bøker (er vel Thomas og Emma på norsk) men han begynner å bli litt stor for dem Bøker om lillesøster av kari grossmann Karsten og Petra Bøker om alfabetet, liker dette veldig for tiden Bøker av Richard Scary, f.eks. What do People do all Day? Bøker om biler, fly, båter, traktorer, romskip og verdensrommet Sånne regne/telle bøker er også riktig populært Og sikkert mye mer som jeg har glemt i farten
Strawberrywine Skrevet 1. september 2009 #17 Skrevet 1. september 2009 Karsten og Petra Thomas og Emma Disney Bæ og Bø
mettemor :) Skrevet 1. september 2009 #18 Skrevet 1. september 2009 Mange favoritter er nevt ovenfor. Vil bare nevne Ludde-bøkene. Kjempemorsomme både for liten og stor :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå