Gå til innhold

Når legger du barnet ditt (ca 1år)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min legger seg i 19 tiden, og står alltid opp kl 05.00.

Uansett når han legger seg, SKAL han opp kl 0500. Men fordi om han våkner og skal opp, er han rå trøtt...og sutrete.

Noen som kan gi meg noen råd? Er ikke kult å stå opp kl 5 heletiden......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sover han mye på dagen da? Mulig det er en kanmp du må ta da, er jo du som bestemmer om han skal stå opp til syvende og sist.

Skrevet

Ja, men hva gjør jeg når han våkner kl 0500...og det er hveeeer dag kl 5.07. Slår aldri feil. Men skal han bare stå og skrike i senga si? Blir ikke senga en negativ greie da? Han sover 2 ganger mellom 20- 40 minutter hver gang. Noen dager sover han bare en gang på ca 20-40 minutter. Hvordan gjør dere andre det???

Skrevet

Ungen min er snart 2 år da..

Min sover en dupp på alt fra 2 til 3 og en halv time hver dag, og så legger han seg sånn ca halv 7- 7 om kvelden.. Av og til blir klokka nærmere 8 og..

Kanskje det er en ide å prøve å legge han litt tidligere når han absolutt skal opp så tidlig? Er jo forferdelig slitsomt når de skal opp så innmari tidlig!!!

Lykke til!!!

Skrevet

Begger mine to barn har hatt en periode hvor de har våknet så tidlig. De er store nå, men mener det varte over ca tre mnd i den alderen din sønn er i. Det var utrolig slitsomt, men gikk over av seg selv etterhvert...de er nå 6 og 12, og er fortsatt ikke glad i å ligge lenge. Men 07.30 er bedre enn 05.00. :)

Tror ikke det er noen hensikt i å kutte ut soving på dagen, for det trenger de på den alderen også...og søvn avler søvn, sies det.

Lykke til, håper det bedrer seg raskt!

Skrevet

Heihei!

Jenta vår på 1,5 år har hatt flere sånne perioder. Hun legger seg kl 19.00. Vi har prøvd ulike ting, lagt henne senere, sovet mindre på dagen og latt henne gråte i senga, alt med liten virkning, hun har likevel våknet i 5-tiden.

Det har vist seg for vår del at dette er perioder hun må gjennom, og etter en stund sover hun lengre igjen. De lengste periodene har vart i opptil 1,5 mnd. Veldig slitsomt mens det pågår, og vi håper å ikke få flere slike tidlige perioder.

Så je3g har ikke noe råd, for oss hjalp det bare å ta tiden til hjelp:S

Skrevet

Slik var det med min førstemann, men når han begynte i barnehage (1,5 år) sov han plutselig mye mer.

Min lille nå på snart 13 mnd våkner klokken 6 uansett når jeg legger han. Derfor legger jeg han mellom 18 og 18.30 for å få i han mest mulig søvn om natta, da blir han blidere om dagen.

Sover to blunder pr dag, den ene 2 timer og den andre 1.

Førstemann trengte en blund hver dag på 2 timer til han var 3,5 år

Skrevet

Jenta mi på 14 mnd legger seg mellom 19.00-19.30 og våkner 07.00-07.30. I løpet av dagen har hun 1 blund på 1 time rundt 11-12 tiden..Vekker henne om hun sover lenger. Jeg prøver å aktivisere henne mye i løpet av dagen..Prøver bla å være en del ute.

Skrevet

vi legger gutten vår på 13 mnd kl 1800 da sover han til 0700-0730...

sover hele natten og er blid og fornøyd når han står opp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...