Vi gleder oss!! Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Har kjent en del liv i det siste, men de siste 4 dagene har det vært lite med liv :S Har prøvd å dytte litt på magen for å signalisere at jeg ønsker kontakt, drikki sterk saft, men ser ikke ut til å være så mye respons tilbake...... Og kjenner at dette bekymrer meg masse!! Noen som har noen råd å komme med? evt noe annet som ser ut til å funke? Er 22+5. Takk for alle svar =)
Gjest Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Du skulle hatt en babysound liggende eller noe for da kunne du jo sjekket hjertelyden Men jeg hadde kontaktet Lege/jordmor jeg, er ikke bra å bekymre seg sånn vettu. Lykke til hvertfall :-)
CarpeDiem Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Hvis babyen ligger inn mot ryggen din vil du ikke kjenne at den responderer på stimulien din. I tillegg har den også perioder hvor den bare vil sove, og ikke "bryr seg" hva omverdenen forlanger. Jeg har det likedan selv i perioder. Har dager hvor jeg kjenner mye liv, hadde så 3 dager hvor jeg ikke kjente noe i det hele tatt, men i dag sparker det igjen. Det er vel først fra uke 26-28 (alt etter din kroppsform og babyens størrelse) at det begynner å bli så trangt at du kjenner det meste av babyens bevegelser. Jeg ligger forresten en uke etter deg
Lousje/1 i hjertet & 1 i magen Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Skjønner godt at du blir bekymret. Det kan jo være mange gode og helt ufarlige grunner til at du kjenner mindre liv. Likevel: Ta alltid kontakt med lege, jordmor eller fødeavdeling hvis du er bekymret for lite / mindre liv i magen! Det er så mye bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite... Og så slitsomt å gå rundt og være bekymret.
Minilille Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Jeg har også vært bekymret rundt samme tid som deg (før uke 24) fordi jeg var vant med liv hver dag, men ikke kjente det noen dager. Jordmor sa som de sier over her at kravet til å kjenne liv hver dag er fra uke 26 eller noe. Men både jordmor og lege kan jo ta en rask lytt for å berolige deg!
Lousje/1 i hjertet & 1 i magen Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Hvordan går det med deg? Har du vært i kontakt med lege eller JM?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå