Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Er det bare meg som syns det er frekt å ønske seg noe i barselgave. Dersom noen spør om det er noe du trenger kan man ønske seg, men ikke en generell ønskeliste, med mindre man har invitert til barselfest el.l. Har hørt om noen som sendte ut gaveønske sammen med melding om fødsel. "Anne er født, i stedet for klær ønsker vi gavekort hos Nøstebarn". Jeg har ingen interesse av å sponse Annes foreldre med utstyr. Man blir jo forpliktet til å sende barselgave til disse menneskene. Mine barselbesøk har hatt med seg alt fra kjeks og kake til vippestol (avtalt) klær, uro o.l. Noen ganger har jeg fått dobbelt og da har jeg byttet. Andre har ikke hatt med seg noenting! Kunne aldri falle meg inn å kreve gaver hos folk bare fordi jeg har født!!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Jeg er faktisk helt enig med deg.
?en til? Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 jeg er faktisk både enig og uenig, enig i at det blir for dumt å sende ønskeliste ilag med melding om fødsel, men jeg har tenkt å sette opp en liste over det vi kunne tenke oss av klær o.l. slik at hvis noen spør, så kan jeg svare, evt min mor eller andre som har sett listen kan si ifra. det er jo vanlig å få gave/klær ol på første besøk, vertfall det jeg har inntrykk av..og da tenkte jeg at det er bedre at folk får vite om at vi har arvet mange bodier i str 50 og 56, men kunne tenke oss noen i 62 i stede for, og at vi trenge sparkebukser mer enn jakker, gensere osv. ønsker ikke å prakke på noen en ønskeliste, men at dersom noen spør, så har vi en oversikt over det vi evt trenger..kjedelig å måtte bytte klærne senere, når vi i stede kan få noe vi trenger, og som kan brukes:) rotete skrevet, men håper noen forstår:P
Tweak Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Jepp, forstår hva du mener! Det er bedre å ha svar klart dersom noen spør hva de kunne ta med seg til deg/baby på barselbesøk, enn å sende ønskeliste til folk! Ønskeliste, uansett anledning, sendes KUN på forespørsel etter min mening! :-)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Synes uoppfordret ønskeliste er kjempefrekt uansett anledning, med mindre det er et barn som sender liste til julenissen! Dersom noe SPØR, er det selvsagt lov å si hva man ønsker seg mest, men bortsett fra det synes jeg folk skal sette pris på at de får gaver, og heller kjøpe selv hvis det er noe annet de vil ha. Har opplevd å få tilsendt ønskeliste i forb. med bryllup, der alle gjestene ble "oppfordret til å holde seg til listen", og ALT på listen var kjempedyrt! Kjempefrekt!
Gjest Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 Herregud så teit. Jeg ville nok fnist en del om jeg hadde mottatt slike ønskelister i forbindelse med barselbesøk :-) Men, men noen liker å være klar og tydelig. "Vi forventer gave, men ikke hvilken som helst dritt!" Hmm, med mærmere ettertanke kanskje det ikke er så dumt. Slipper mye stygge miss Kitty-plagg iallefall :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå