Gå til innhold

Trenger litt hjelp her nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei datter på 20 mnd, og nå skal barnefaren flytte 5 timer unna oss, han krever å få se henne annen hver helg, og at jeg skal kjøre halvveis, Men når hun er så liten synes jeg ikke noe om at hun skal sitte i bilen så lenge annen hver helg, det er ikke bra for henne, (mener jeg da).

hun går i barnehagen 3 dager i uken, og hadde jo blitt helt ødelagt stakkar...

Hva mener dere burde vært en ideel samværsavtale? Og som kan utføres i praksis??

Vi skal ha advokat møte på onsdag, og er da greit at jeg kommer med noe forslag da.....

Takk for svar:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med slik avstand er max hver tredje helg, helst hver 4. helg å anbefale. Kanskje etterhvert som ungen blir eldre så kan det bli langhelg fra f eks torsdag til søndag hver 4. helg?

ELLER at far kommer til ungen hver fjerde helg, og barnet reiser til ham hver fjerde helg. Da ser de hverandre annenhver helg, da:)

Jeg mener nemlig at far MÅ gjøre noe for barnet også. Noe må ofres fra far. Det er nemlig ikke enklere for barnet å hele tiden være den som reiser, enn det er for far å reise hver fjerde helg.

Skrevet

Jeg ville ikke latt mitt barn på 20 mnder treffe bf bare hver 4. helg.

Jeg hadde kjørt mitt barn så langt annen hver helg, slik at det fikk se faren så ofte som mulig.

Men det er lurt å høre hva advokaten sier. Evnt spør på familierådgivningskontoret.

Lillebror er 2 år, og når bf og jeg gikk fra hverandre var han 21 mnd. Da hadde bf jobbet borte og barna hadde sett han hver helg + litt innimellom i 1 år. Når barna bare var hos bf annen hver helg slet lillebror med å knytte seg til faren. Det var for kort tid og for lenge mellom hver gang.

Men klart barn er forskjellige, du må prøve å se hva som er best for ditt barn!

Skrevet

Så du mener at det er greit at ei jente på 20 mnd, skal sitte i bil 10-12 timer i løpet av en helg bare for å se faren sin?? Nei vettu hva, det går seriøst ikke ann!!!!

Skrevet

Når han velger å flytte bort fra dere så syntes jeg ikke han kan komme å kreve slik.

Da hadde jeg sagt samvær hos barnet en helg i mnd og en helg i mnd hos seg. slik en annen her foreslo.

Hadde det vært jeg som hadde valgt å flytte unna bf hadde jeg nok vært mer villig til å bite i meg og la barnet reise.

Men han må da skjønne at han ikke kan få i både pose og sekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...