Emilie_ Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Hei Vi har bestemt meg for navnet Lucas, men jeg har så kort etternavn at vi vurderer et tilleggsnavn. Er det noen som har forslag? Vanskelig å finne noe til Lucas, men det er liksom det vi har falt for..
lindynatt Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Lucas Aleksander synes jeg er fint da. men det er jo fint med kort fornavn og kort etternavn i stedetfor dobbelt navn
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Ja litt enig. Er så mange som har så lange navn. Se dere heldige som får et kort navn. Som f.eks Lucas Lie, Lucas Moss eller hva dere nå heter. Syntes du skal gå for kun to navn jeg :-) ...men, for å svare på det du faktisk lurer på, så ville jeg vel kanskje kaldt han Lucas Emil ;-) (altså, det sies Lucas Emiil). ..eller Lucas André? ..eller Lucas Leander? kanskje mye L´er?
Emilie_ Skrevet 31. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2009 Så snille dere er da.. som svarer.. Har faktisk tenkt på Lucas Emi (ii)l og Lucas Elias. Men vet ikke hvor godt det passer egentlig. Det etternavnet vi har gjør at navnet hans blir skikkelig kjedelig, så derfor ønsker vi et navn som binder det mer sammen, på en barnslig måte Om dere skjønner.. Aleksander heter en god bekjent av oss, så det blir liksom uaktuelt ...
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Lucas Andre' er veldig fint... Vi har selv snakket mye om Lucas :)
MammaenTilLukas09 Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 Gutten min heter Lukas Og han har kùn det navnet og etternavnet. Syns igrunn ikke at det er så fint med mange navn. Det blit jo kun det han bruker uansett. Kjenner ei venninne av meg, gutten hennes har fire navn inkl. etternavna. Tror neppe det at han kommer til å bruke de når han bli eldre... Det ser kanskje kun finere ut, men det er vel det Min mening da seff Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå