Gå til innhold

Ekspert utalelser på EL ønskes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen eksperter på eggløsning her, eller noen som har fått et bedre svar av en lege eller jordmor?

Går inn på mammanett og babyverden, samt lest på Pernille og doktoronline, og alle sier forskjellig om befruknings tidspunkt.

Mammanett sier 24 timer før og 24 timer etter som mulighet for å bli gravid, babyverden sier 3 dager før og 1 dag etter, doktoronline (leste en eller annet svar han hadde sagt) sa at sædceller lever i 5 dager. Hva er egentlig rett her da?

Jeg ble syk under el denne perioden, så derfor jeg spør, om det er sjans i havet liksom ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen standard for hvor lenge sædceller lever, det kommer an på sædkvaliteten. Norske menn har stort sett sånn midt på treet-tilstander og en holdbarhet på et par-tre dager. Inntil 7-8 dagers levetid er påvist.

Et egg kan befruktes i ca 24 timer etter at det løsner. Babyverden høres sånn sett mest korrekt ut.

Skrevet

Jeg ble befruktet 4 dager før EL. Vet sikker når jeg hadde EL siden jeg brukte babycomp. Så de kan i allefall leve 4 dager her i huset :-)

Skrevet

Da kan det være håp! Siste gang var 3 dager før el her. jeg vet også når jeg har el, pga store smerter. De andre gangene var det 1 dag før. Så jeg vet at de kan leve ett døgn i allefall ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...