Gå til innhold

Til dere som er flergangsfødende: Ser dere fram til fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt akkurat og leste på SiV sine infosider om fødselens forskjellige faser og "hvordan føler mor seg" og kjente at jeg egentlig ikke gleder meg så fælt... Gjenopplevde litt fra forrige fødsel og selv om den gikk fint hadde jeg det ikke akkurat så fint den tida det tok... Så jeg kjenner nå at jeg faktisk gruer meg en del. Andre som har det sånn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke si at jeg ser fram til fødselen nei... Hadde en ganske grei fødsel sist, så ingen traumatiske opplevelser som skulle gjøre at jeg burde bekymre meg. Men alikevel vil jeg påstå at jeg gruer meg mer nå når jeg "vet hva som venter" enn sist da jeg var innstilt på å ta det som det kommer. Prøver å ha samme instillingen nå, for to fødsler er jo aldri like. Men husker jeg tenkte sist at "hvorfor vil folk føde mer enn en gang?", og at jeg der og da bestemte meg for å adoptere neste gang. Haha. Men allerede før jeg var ute fra fødestua var alt glemt, og svarte at det ikke var usansynlig når jordmoren ønsket velkommen tilbake neste gang. Trøster meg med at smerten kun er for en liten stund, og at det så absolutt er verdt alt sammen. Så gleder meg til det er overstått ja!

Skrevet

Vel, både og! Det er jo en stor opplevelse, men det er nok noe jeg kommer til å gruve litt til også.. Skal prøve å fokusere på at vi da endelig får vår lille baby!:)

Skrevet

Jeg kjenner og at jeg kvir meg til neste fødsel ja, mer enn jeg faktisk trodde. Har ikke hatt noe spes. ille fødsel sist, men som det ble skrevet her så er det ikke akkurat noe en gleder seg til - tross det flotte resultatet, men prøver ikke tenke så mye på det, vet at jeg kan ikke velge den delen bort .. så ta det når det kommer og nyte tiden nå før - og alt etter :)

Skrevet

Tror jeg gruet meg mere forrige gang. Nå vet jeg mere hva jeg går til, og at smertene på en måte blir visket ut fra hukommelsen etterpå. Men så har jeg enda halve svangerskapet igjen, så kanskje jeg gruer meg mere jo nærmere fødselen jeg kommer.

Skrevet

Jeg gruer meg ikke til selve fødselen, men jeg ser ikke frem til tiden etterpå. Forrige gang var jeg så mørbanket nedentil at jeg knapt klarte å gå. Håper fødselen blir enklere denne gangen slik at jeg er i bedre form etterpå :)

Skrevet

Gruer meg ikke, men akkurat nå så nyter jeg graviditeten på tross av plagene ettersom jeg vet det er siste gangen jeg går gravid..

Skrevet

Huldretussa: Jeg tenkte akkurat som deg sist;) "Hvorfor vil folk føde igjen??" Hadde iallfall bestemt meg for at det skulle bli leeeeenge til neste gang... Lillegutt her vil være 2 år og 4 mnd når neste kommer, så akkurat leeeeeeeenge ble det jo ikke...;)

Takk til alle som delte litt bekymringer. Det er alltid greit å se at man ikke er alene. Vet litt mer hva man går til andre gangen, men denne gangen prøver jeg også å la være å tenke så fryktelig mye på selve fødselen. Har sagt til mannen hvordan jeg vil gjøre det, så er det vel bare å ta det som det kommer?? Kanskje jeg heller skal fokusere på det at to fødsler aldri er like og at neste gang vil jeg kunne vite sånn ca hvor i fødselen jeg er til enhver tid? Gleder meg fortsatt mest til resultatet og sånn ca noen uker etterpå hvor man ikke er så mørbanket lenger;) Lykke til alle sammen!

Skrevet

Jeg gleder meg! Det er den mest fantastiske opplevelsen jeg har vært med på, og selv om det gjorde veldig vondt så veier det opp for det øyeblikket når lillegutt plutselig lå på brystet mitt.

Kanskje jeg angrer meg når riene begynner, for da husker jeg vel hvor vondt det egentlig var, men jeg trøster meg med at det er kvinner som gjør dette både to, tre og fire ganger... :)

Skrevet

Jeg gleder meg til å føde. Hadde en kjapp og greit fødsel sist og kom meg raskt etterpå. Er sjuk og elendig i mine svangerskap, samt at det har vært en lang vei for å bli gravid med de (snart) 2 jentene våre, og jeg skal definitivt juble høyt den dagen jeg er ferdig med alt som har med graviditet å gjøre. Å føde er rene festen i forhold!

Skrevet

Jeg gleder meg også :) Syns selv jeg hadde en grei fødsel sist, selv om den regnes som komplisert da jeg måtte bruke vakuum. Men syns det er så fantastisk fascinerende alt som skjer med kroppen, for ikke å snakke om resultatet, at jeg ikke kan gjøre noen annet enn å glede meg. :)

Skrevet

jeg gleder meg :) jeg har 1 fødsel og 1 ks fra før!

så jeg vil så gjerne føde...mye bedre for barn og mor

spes. i etterkant!

håper håper at alt går bra og at jeg får føde naturlig...ikke en selfølge for alle.......

Skrevet

Jeg kan ikke si jeg gleder meg til fødselen akkurat. Gruer meg mer denne gangen enn sist. Men kommer meg nok gjennom denne fødselen også på en eller annen måte. Gleder meg jo veldig til å bli tobarnsmor. :) Å bli mor er for meg d største som har skjedd og en fødsel til er absolutt verd det! :)

Skal du (HI) føde på Tønsberg?

Skrevet

I andre svangerskap husker jeg at jeg faktisk kunne si at jeg gledet meg til fødselen. Jeg husker jo at det var intenst på et tidspunkt, men selve riene og tiden før ungen kom ned i bekkenet syns jeg var overkommelig.I det ungen kom på brystet tenkte jeg at dette skal jeg oppleve flere ganger!!

Etter fødsel nr 2 ble alt som heter fødsel ødelagt for meg. Ikke fysisk, men psykisk. Så akkurat nå er jeg litt i stuss over hva jeg gjør. Gruer ikke til smertene, men er redd jeg skal bli stresset og det skal gå utover fødselen.

Poenget er i allefall at fødslene uansett kan bli så forskjellige, så det er vanskelig å sammenligne selv om man vet hva man går til.

Skrevet

Jeg hadde en rask og grei førstefødsel. Bare så det er sagt!=)

Jeg gleder meg noe innmari til å føde igjen. Sitter ikke igjen med noen følelse av at fødselen var så veldig smertefull. Jeg sa det til og med rett etter fødselen, at dette var da slett ikke så ille. Bare helt fantastisk. Det gjorde vondt men ikke verre enn vondt. Har hatt langt verre smerter enn å føde. Synes ikke fødselsmerter er smerter direkte. Synes det hele er innmari spennende og gleder meg helt vilt! Nå må dere huske at jeg hadde en veldig grei førstefødsel så skjønner at mange kan være helt uenig med meg. Jeg var heldig, det vet jeg. Håper det går like greit denne gangen, håper ikke det går fortere. Var i aktiv fødsel i 60 min første gang. Føler meg nesten litt snytt. Rakk ikke tenke, rakk ikke å bli lei eller sliten før tulla plutselig lå der. Hadde vel 3 pressrier før hun var ute.

Så det var det som kalles styrtfødsel. Kjapt å greit men selvfølgelig veldig intens. Skikkelig spent på hvordan det kommer til å gå denne gangen. Jeg gruer meg ikke til noe som helst men om jeg måtte nevne noe hadde det vært får etterriene. Opplevde en del av det under amming første gangen, og hører mange sier at de ofte er verre andre gang. Men det er nå egentlig bare et godt tegn på at livmora trekker seg sammen så velger å se slik på det. Jeg synes iallefall (med mine erfaringer) at det er fantastisk å føde barn. Opplevde heldigvis ingen komplikasjoner.

Skrevet

Lykkelig! :): Ja, jeg skal føde på Tønsberg. Skal du?

Ellers er det flott å se at så mange gleder seg, og heldige dere som ikke syntes det var så ille;)

Har helt klart skjønt at jeg denne gangen skal la være å lese om fødsler og bare ta det som det kommer. Forrige gang leste jeg mye om fødsler uten at det gjorde meg noe, men denne gangen syns jeg ikke noe om å lese så mye om det på forhånd;)

Skrevet

Jeg glemte å si at jeg faktisk gleder meg til selve fødselen! Synes det var himla koselig sist gang, selv om det tok ekstremt lang tid og gjorde ganske vondt. Det var snøstorm ute, mørkt og kaldt, men vi hadde det så koselig atte inne på fødestua :) Dagen det begynte er også en av de koseligste dagene i mitt liv! Vi spiste mat fra Snadderkiosken (jeg prøvde, ihvertfall), så på Seinfeld og sambo tok tiden på riene med iPoden sin :) Kos!

Skrevet

Jaaaa :)

Gleder meg masse:)

Har hatt noe lange fødsler med timer med trykketrang, og misfarget fostervann, men alt ialt synes jeg dette er så utrolig spennende. Vedmodig at det blir siste gang, gleder meg til å "nyte" denne spenningsdagen max;)

Skrevet

Ja, gleder meg allerede, og syns det er trist det blir siste gang. Å føde er definitivt den største prestasjonen jeg kommer til å gjøre i livet mitt, og jeg syns det er ufattelig stort.

Har grusomme svangerskap og himmelske fødsler, så jeg ville heller født en gang i måneden enn å gå med svangerskapsplager i ni måneder.

Skrevet

Med lillemor visste jeg ikke hva jeg gikk til, men opplevde det hele som veldig positivt. Jeg hadde jo lest masse om fødsler og hørt andre fortelle sine historier, men man kan aldri vite hvordan det blir allikevel.

Denne gangen kjenner jeg at jeg er mer spent. Jeg gruer meg ikke, men er kanskje en smule engstelig? Jeg har jo nå nå noe å ta utgangspunkt i :) Men samtidig er jeg veldig nysgjerrig og gleder meg også. Ikke minst fordi jeg har fått fødeplass på Føderiket (en fødestue utenom sykehus med bare jordmødre) og det gir en helt annen følelse enn om jeg skulle ha født på sykehus. Det gir meg en trygghet over det hele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...