Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 ...kjenne for mye på magen? Venter i spenning på første livstegn fra den lille....er i uke 19 nå og tror jeg har kjent litt små-bobling i magen. Så jeg kjenner både morgen og kveld og ofte mens jeg ser på tv:) Samboeren min kjenner også endel. Vi klemmer ikke veldig hardt,men som sagt gjør vi det endel:) av og til når han holder handflata på magen min med endel av vekta til armen hans hvilende på magen, er det litt ubehagelig, kjenner at jeg ikke tåler så mye vekt på magen lengre. Jeg regner jo med at det skal endel til for å skade barnet, men lurer likevel på om man kan klemme for mye....selv om man er forsiktig?? Plutselig presser man inn et øye eller no? hehe...huff noe skal man bekymre seg for..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 nei, det er ikke farlig. Jordmødre og leger klemmer jo nesten sund magen når de skal kjenne. Fosteret tåler mer enn man tror der det ligger beskyttet blant fostervann i livmoren.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Klart det er farlig - hvorfor tror du at noen blir født blinde?? Eller med bare ett bein? Jo, det er fordi mor har klemt istykker den ødelagte kroppsdelen under svangerskapet. Alt det fostervannet er bare til pynt, skjønner du.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Neida, det er ikke farlig for babyen å klemme på magen, men det anbefales ikke hvis du er mye plaget med kynnere, fordi det irriterer livmoren. Jeg ble innlagt med premature rier og fikk totalforbud mot å ta på magen. Hehe.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 Er det ikke rart? At noen har en kjempeinteresse av å tulle vekk/svare frekt/upassende på nesten alt det blir spurt om her??? Så fint det må være å være så perfekt som enkelte her tror de er, så perfekte at de kan latterliggjøre ærlige spørsmål! Jeg blir helt MATT!!!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #8 Skrevet 31. august 2009 Måtte flire høyt og hjertelig av innlegget ditt 2314:) Må innrømme at jeg ofte får lyst å svare på samme måte her inne. Folk spør jo om mye rart som for andre virker veldig banalt...man vet nok egentlig svaret selv, men noen ganger vil man bare ha en bekreftelse....denne gangen var det meg. Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå