Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg litt ang sykemelding..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når arbeidstaker blir sykemeldt, plikter arbeidsgiver å fylle ut og levere inn til NAV et skjema med inntekts- og skatteopplysninger om den sykemeldte arbeidstaker. Dette skjemaet må leveres innen 3 dager etter at arbeidsgiverperioden for utbetaling av sykepenger er over. Med tanke på at arbeidsgiverperioden er på 16 dager, må dette skjemaet altså leveres innen 19 dager etter at arbeidstaker ble sykemeldt.

Men...det jeg lurer på er.... Hva hvis skjemaet ikke blir innlevert innen denne fristen? Hva skjer da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytt*

Ingen som vet...?

HI

Skrevet

Da holder Nav tilbake sykepengene til papirene stemmer. Been there, done that. :s

Skrevet

Men papirene stemmer... de er bare levert inn et par fattige små dager for sent.....

HI

Skrevet

Som det er sagt her, NAV kan ikke betale ut sykepenger før lønns og trekkoppgave er levert fra arbeidsgiver, de må vite hvor mye de skal utbetale først.

Skrevet

Ok, misforstod her jeg, trodde ikke det var levert inn noe til NAV, men siden de er levert inn for seint av arb.giver så kommer pengene også seinere, ved neste utbetaling av sykepenger.

Ring NAV for å forsikre deg om at alle papirer er i orden, og spør når pengene kan forventes utbetalt siden papirene kom inn for seint!

Skrevet

Men såvidt jeg har forstått, så har NAV flere ulike utbetalingsdatoer for sine sykepenger/ andre trygdeytelser? Isåfall kan det vel umulig ha noe særlig å si om de får inn de nødvendige papirene et par dager forsinket? (det er snakk om bare 3-4 dager forsinket, hvorav 2 dager er i helga..)

Papirene er som sagt levert, og alt skal (ifølge dama i skranka på NAV) være i orden... men innleveringen skjedde altså noen dager senere enn den fristen NAV har satt....

HI

Skrevet

De blir registrert på nav lokalt og sendt videre, så kommer an på hvor lang behandlingstid de har der de blir sendt, men sykepenger skal betales ut fortløpende når alle papirer er i orden, men ikke godt å si hvor stor bunke de har da?

Ville tro at de ikke blir utbetalt så veldig mye senere enn det de ville bitt gjort ved innlevering til tiden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...