Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Jeg er førstegangsfødende og veldig nervøs for å føde. Jordmor spurte meg om hvordan fødsel til mor var. Min mor hadde raske og ukompliserte fødsler, men hadde likevel fått beskjed om at hun hadde så trangt bekken at dersom hun gikk over termin skulle hun få keisersnitt. Jeg vet jo ikke om jeg samme bekken som min mor, men vi er rimelig likt bygd. Er det normalt å måle bekken før en fødsel, eller må man be om det selv? Hvordan vet man ellers om bekkenet er for trangt? Er mer enn nok nervøs i utgangspunktet om jeg ikke skal være bekymret for komplikasjoner på grunn av trangt bekkken. Er det noen som har erfaring med dette, som de kan dele med meg?
It's all about me Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Den eneste erfaringen jeg har er at selv om en har hofter som omtrent ikke ser ut til å romme et bekken i det hele tatt kan det være goood plass. Jeg er tynn som en flis og vidde over hoftene deretter. Trodde at en baby aldri ville komme ut der uten problem. Ikke bare var jente stor (4370g), men det var kjempegod plss der og null problem. nei, det er ikke vanlig å Ikke direkte svar på spørsmålet ditt, men vil bare si at hvordan benbygningen ser ut kan lyve om hvordan bekkenet egentlig er.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Ja, det skjønner jeg at kroppen kan lyve, derfor jeg lurer på om man kan få målt. Både jeg og min mor har litt hofter. Til og med jordmor har ganske brede hofter og hun hadde trangt bekken, men hun klarte å føde vaginalt. Men hører jo om folk som ikke får føde vaginalt pga av trangt bekken. Hvordan hadde de fått mistanke om dette isåfall, hvis det ikke inngår i rutinene å måle???
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Jeg mener å ha hørt at dersom man er under en viss høyde, mener det var mellom 150 og 160 et sted, så blir bekkenet mållt. Men, dette skal jeg ikke si sikkert. Min kusine var i fødsel og jobbet seg helt frem til full åpning. Da først fant de ut at bekkenet hennes var for smalt og det endte i ks. Snakk med jordmor, hør om det er mulighet for å få målt bekkenet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå