Gjest Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Noen som plages mye med bekkenet tidlig i svangerskapet? Jeg er bare litt over 14 uker på vei, og i går "falt" bekkenbunnen ut da jeg skulle skyve kofferten min til siden med foten :S Nå har jeg konstant en slags sviende/brennende følelse i underlivet. Frykter nå at jeg kommer til å bli sykemeldt om ikke lenge siden jeg plages med bekkenet så tidlig Noen som har gode tips til hvordan unngå å bli verre?
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 jeg er 16+2,har kjent anntydning til bekkenløsning i noen uker nå. Sviing i lysken/underlivet. vondt/smerter neover høyre fot. Det går opp og ned med smertene,men mine råd er:ikke løft tungt, ikke gå så mye. Jobber i bhg jeg,er ikke sykmeldt enda,skal holde ut i noen uker /mnd til tenkte jeg,må bare lytte til kroppen å ta det med ro. Lykke til:-)
Gjest Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Lettere sagt enn gjort å ikke løfte tungt eller gå mye siden jeg jobber på sykehjem :S Og tilrettelegging er visst ett fremmedord der.
vannmann_81 Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Jeg fikk bekkenløsning i uke 11. Vil anbefale deg å kontakte lege for å få henvisning til fysioterapeut. Snakk gjerne med jordmor for å få anbefalt fysioterapeut som er flink til å behandle for bekkenløsning. Jeg går til fysioterapi 2 dager i uken i tillegg til 1 dag hos kiropraktor, og har fått beskjed om at det er veldig bra at jeg har kommet tidlig og satt igang behandling. Så ikke vent for lenge. Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge for deg. Tips jeg har fått for å ikke bli verre: - ta symptomene på alvor tidlig - start trening hos fysioterapeut - hold bena samlet når man går inn og ut av bilen og ellers reiser seg - gå med små skritt, ingen brå og store bevegelser - tøy lår og setemuskulatur (forsiktig) 3 ganger for dagen - kiropraktor - "skli-pute" til å ha i sengen som gjør det lettere å snu seg. Jeg har selv bestilt en sånn, men husker ikke hvor jeg bestilte, skal se om jeg kan finne det frem. Det er også mange babyutstyrsbutikker som leier ut disse.
Gjest Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Takk for tipsene Jeg skal til jordmor om ett par dager så får snakke med henne om fysio da.
Lousje/1 i hjertet & 1 i magen Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 Skriver under på vannmann_81 sine råd og slenger på et til: Begynn på bassengtrening (helst med fysiotereapeut) hvis det finnes tilbud om noe slikt der du bor. Det er skånsom trening som hjelper både på bekkenet og på generell form hvis du har såpass vondt at det er vanskelig å få annen trening.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 1. september 2009 #7 Skrevet 1. september 2009 Jeg er 13+3 og sliter med bekkenet, har slitt med det en stund... På det verste så sliter jeg med å gå mye, sitte mye og ligge mye... Verker så og si uansett hva jeg gjør, og halter når jeg går pga av bekkenet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå