Gå til innhold

Parkett vs laminat.. Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere valgt i stue?? Og hvorfor?

Skal ha vannbåren varme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal aldri ha laminat i mitt hus. Hardt, kaldt og glatt.

Skrevet

Vi la laminat i det forrige huset vi pusset opp og jeg vil aldri ha det igjen.. Det var utrolig hardt og kaldt, ikke noe godt å gå barbeint på i det hele tatt. De sier det er slitesterkt, men riper ble det likevel, og ikke sjarmerende riper som i et tregulv, men harde, stygge hakk.

I dette huset har vi parkett og er kjempefornøyd.

Skrevet

Men tåler ikke laminat mer enn parkett?Vi har parkett nå,og gubben har angst når trollet her holder på med leker.Så vi har mer eller mindre bestemt oss for parkett neste gang.

Men finnes det ikke noe annet igjen?Eller er jeg helt på villspor nå..

Skrevet

Jeg mente at vi vurderer laminat,ikke parkett:-)

Skrevet

Uten tvil parkett!! Laminat er bilde av treverk. HVis man ønsker tre-gulv så skjønner jeg ikke hvorfor man velger et bilde av det istedenfor å velge treverk!

Skrevet

Parkett.. Mistet en kniv på parkettgulvet og det ble et hakk. Mistet en kniv på laminatgulvet på kjøkkenet en stund etter og der er det et svært sår, stor bit spratta av gulvet.. Parkett får kanskje raskere merker, men tror personlig at den tålet mer enn laminaten.

Skrevet

Vi har vannbåren varme og laminat. Er fornøyd;o) Har hatt varmen av i hele sommer, mannen skrudde på i stua i går. Syns vel ikke det er hardt å gå på, men har heller aldri hatt parkett, så jeg vet ikke hvor mykt det er i forhold.

Har samme billige laminat(79kr) i hele 1 etasje (hvor vi har vannbåren varme) Er kommet noen hakk, men vet ikke om de ikke ville vært her om vi hadde valgt dyrere laminat, eller om gulvet ville sett helt herpa ut om vi hadde hatt parkett.

Alt i alt, veldig fornøyd;o)

Skrevet

Parkett, såklart. Har laminat i gangen, og forskjellen er STOR. Parkett er varmere, mer lyddempende, tåler mer vannsøl enn laminat, men viktigst av alt; det føles ekte! Vi omgir oss med nok plast og kunstige stoffer i hverdagen, jeg liker tanken på at jeg går på noe naturlig.. :)

Vi er ikke redde for riper eller hakk i parketten - den er der for å brukes og den dagen vi blir lei av slitt parkett så sliper vi den ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...