KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Hvor mye kom selve huset på, altså uten tomt osv? Og hvor stort er huset?
Blå + en i magen Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Vi bygger nå. Bo areal er 207 kvadrat. Med innebygget garasje etc blir det i underkant av 250 kvadrat totalt. Vi betaler 2,3 mill alt i alt, nøkkelferdig, akkurat slik vi vil ha det!
Tommage♀♂ Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Hvilket hus er det? Link? Har dere forandret noe, lagt til noe, byttet kjøkken etc? Eller bare pekt på et hus i katalogen og sagt at Det vil vi ha? Fått folk til å gjøre alt?
Blå + en i magen Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Har ikke link, har tegnet huset selv, og så fått en arkitekt til å tegne det ordentlig etterpå. Så først på type ferdighus, men det gikk ikke opp med hva kommunen kunne godkjenne, pris, ønsket planløsning osv. Så vi endte derfor opp med å tegne selv. Vi sendte forespørsel til alle mulige byggfirma, og det var lett å prute. Mange var ute etter oppdrag. Så prisen var opprinnelig 500.000 dyrere. Siden det er selvtegnet så er jo også alt inni valgt selv av bad, kjøkken, planløsning, vegger, tak, gulv, dører, vinduer osv osv. Mye å sette seg inn i. Byggefirmaet gjør alt for oss, alt fra kommunestyr til å henge opp knagger til håndklær på badet;) Har jo tegning av planløsning på PC'n, men får vel ikke vist den på noen måte her...
partyoffive Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Wow - hvorfor kjòpe eldre hus når man kan bygge nyt for denne prisen til denne strl.??/ Mållòs jeg, har alltid innbilt meg at det var myyyyye dyrere og bygge nytt, og har lurt på hvordan alle har råd til det. Synes det er så mange som bygger. Kan jeg spòrre deg Simba hvilken kommune dere bygger i?
Blå + en i magen Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Jeg har også alltid trodd at det er kjempedyrt og at det aldri har vært noe for oss. Skrev kontrakt nå i våres, og alt med finanskrisa har jo hjulpet på da, byggebransjen ble jo litt desperate, og det var derfor vi fikk prutet på prisen. Men uansett så er det mye rimeligere enn jeg tidligere har tenkt. Vi bygger i Nittedal kommune. Kjøpte tomt på 711 kvadrat for 825.000. Så alt i alt med tomt blir det på i underkant av 3 mill. Men tenkte å invistere i litt ekstra småtteri, så da går vi opp til akkurat 3 mill. Hadde ikke innredning til vaskerom i kontrakten, og ikke automatisk garasjeåpner og sånne småting, men la på en del sånnt stæsj, så ble det akkurat 3 mill med tomt. Hvilke kommuner vurderer dere andre å bygge i? Eller hvor i landet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå