Gå til innhold

Jeg er så sliten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs og 17+4 i dag. Og nå må jeg bare sutre litt... Jeg er supersuperglad for å være gravid og syns mest av alt at dette er en helt fantastisk opplevelse. Men jeg er så sliten og så trøtt, har også vondt i ryggen og nedover i lår/rompe (vet ikke om dette kan være bekkenløsning?) og det er slitsomt å være på jobb. Jeg jobber 100 % på kontor, sitter på data eller i møter hele dagen og det er kjempeslitsomt. Jeg er helt gåen når jeg kommer hjem, og når helga endelig kommer er jeg slått ut til langt utpå søndag. Samtidig så føler jeg at jeg ikke er "dårlig" nok til å sykmelde meg, jeg leser jo om så mange av dere som VIRKELIG sliter med bekken etc. og som knapt klarer å røre dere. Jeg er nok også av den veldig pliktoppfyllende typen, som får dårlig samvittighet viss jeg er borte fra jobb... Vet jo at jeg ikke kan tenke sånn, men det er ikke så lett. Føler også at andre synes jeg er slapp og lat, siden jeg praktisk talt ikke klarer noe etter jeg kommer hjem fra jobb.

Så om noen orker å lese denne sutringen min, så vil jeg gjerne vite om noen av dere har sykmeldt dere av samme årsaker eller ville gjort det?

Siden jeg også er gravid for første gang vet jeg jo ikke hva som er normalt eller vanlig, kanskje alle har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Liamor!

Vil bare si at jeg føler med deg... Jeg er også førstegangs og er i dag 15+1. Har ikke noen smerter, heldigvis..men, noen dager er jeg helt utslitt etter jobb..spesielt når det nærmer seg slutten av uka.. Orker sjelden å finne på noe etter jobb. Eneste som frister er å ligge på sofaen eller pusle med litt småting hjemme. Noen sier at jeg kanskje burde få en gradert sykmelding..men, føler veldig på dette..føler at jeg ikke er dårlig nok til det.. Så jeg holder ut.. Får heller ta en prat med legen om det på neste kontroll hvis jeg fortsatt er sliten..

Skrevet

Jeg ville helt klart sykemeldt meg uten dårlig samvittighet. Hva med jobbe 50% (enten man-ons-fred eller halve dager hver dag), eller gå aktivt sykemeldt - da kan du komme og gå "som du vil" og ha en vikar til stede som jobber med deg.

Jobbe og stresse kan du gjøre resten av livet, gravid er du kun en skjelden gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...