lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Jeg skal kreve det,pga mine tidligere barn var 4880 å 5015 ved fødsel, ¨å regner med at denne babyen ikke blir noe mindre...vil ikke ha keisersnitt. Noen som vil dele sine erfaringer med igangsetting? skal på ul 25 september,så da får jeg snakke med jordmor,legen min mente at dette måtte jeg få...men lønner det seg!!!har termin 15 februar.
*stine j-g-j *har født* Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Nå skal ikke jeg ta fra deg noe håp om å bli igangsatt tidligere, men kan fortelle min "historie": Jeg har to fødsler bak meg - førstemann veide 4 kg og andremann veide 4,5 kg. Jeg har nå i dette svangerskapet vært livredd for å få en gigaunge! Har vært på vekstestimeringer flere ganger i løpet av graviditeten - fikk også estimert vekt på 3D-ultralyd. I tillegg har mine symfysemål til tider vært over det grønne feltet. Legen på sykehuset (ved en av tilfellene) så ikke min bekymring og sa at: "Vi ser jo at du ikke har hatt problemer med å føde et barn på 4,5 kg". Ingen sympati å få der, nei Var igjen til vekstestimering og sjekk av leie i uken som gikk (2 uker igjen til termin). Barnet veide da 3500g. Det kan altså vokse seg god og tjukk i 4 uker til (i ytterste konsekvens). Fikk da time til igangsetting 10 (!) dager over termin - du verden!!! Det betyr altså at de vil prøve med modning da, men ingen garanti for fødsel, altså. Legen min (som jeg var hos idag) himlet med øynene av fødselslegens avgjørelse og mente jeg burde bli satt igang tidligere, men av egen erfaring så vet jo jordmødrene alltid best! Dessuten er jo "alt" normalt! Jeg har riktignok ikke født så store barn som deg, altså. Hadde jeg vært deg, hadde jeg krevd oppfølging med flere UL jo nærmere fødsel du kommer. Jeg kjenner nå at jeg er relativt mye roligere på det bekymringene min gikk på tidligere. Jeg er innstilt på å få et barn på pluss minus 4 kg. Ser nå at dette ikke var direkte svar på spørsmålet ditt, men valgte å skrive noen ord til deg likevel:) Veldig kjipt å gå gjennom et svangerskap med masse bekymringer for å få et stort barn! Da er det bedre å kreve oppfølging som gjør at du blir roligere selv
<3A&A<3 Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Høres ut som det er en lur ide jah,dette barnet blir nok like stort... Jeg ble satt igang på min første fødsel ,siden jeg hadde gått 14 dager over tiden. Kom inn tidlig på morningen,de startet med å gi meg drypp, og etter at det tok litt tid og riene ikke kom ortlig i gang så tok de vannet mitt. Etterhver at riene var kommet igang fikk jeg epidural og fikk sovet og slappet av noen timer:) For meg tok det litt tid(kom inn klokka 7 om morningen og dattern min ble født halv ett på natta),men det er nok fordi det var første barnet. siden du har 2 barn fra før så går det nok litt raskere:) Lykke til og stå på krava dine!
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 31. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2009 Jeg ska kreve ekstra ul ja,fikk det da jeg gikk med baby nr 2,men der tok de feil,trudde hun var litt over 4 kg...hun var jo 5 kg... de sa til meg også at jeg hadde født en stor gutt fra før,så hvis babyen var over 5 kg ville det gå bra,men de måtte bryte henne ut etter at hodet var ut,for hun var så stor. så for meg blir det ikke aktuelt å gå over terminen ialefall. Blir greit å få snakke med jordmor! Regner med at fødselen går fortere når jeg har født 2 fra før,men å få igangsatt tar vel litt lengre tid enn når det starter selv. Takk for svar:-) Noen flere som har erfaring???
....().... Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Det er så rart dette at de aldri vil høre på den som eier kroppen og har vært igjennom fødsler tidligere. En bekjent av meg måtte trygle, be og gråte for å slippe å gjennomføre et forsøk på en 3. fødsel med stort barn. Henne to tidligere fødsler hadde endt i hastesnitt fordi hun hadde prøvd å føde alt for store barn. Hun er selv liten og nett med smale hofter og barna var 4,5 +
barney Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Jeg ble satt igang med ballongkateter (rett over termin), da jeg har et veldig trangt bekken og de ville ikke at barnet skulle bli noe større. Fødselen startet en time etter at de satt inn kateteret og han var ute på ti timer. Syns det var en veldig grei fødsel og har bare positiv erfaring med igangsetting!
*stine j-g-j *har født* Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 Det er jeg HELT enig i, baby it's you! Tragisk at de ikke kan høre, men at de betegner alt som "normalt". Blir så innmari provosert!
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 31. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 31. august 2009 Det er heilt syyykt at de ikke kan høre,de hørte ikke på meg da jeg gikk med 2 baby,men denne gangen er det JEG som skal bestemme over Min kropp;-))
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 31. august 2009 #9 Skrevet 31. august 2009 Jeg tenkte jeg skulle bare fortelle deg at jeg ble satt igang i helga pga diverse. 8 dager før termin... Kom på sykehuset med 1 cm åpninng, men umoden. Fikk til sammen 4 modningspiller i skjeden, sitter nå hjemme like gravid som før og de skal prøve igjen med igangsettelse på fredag, dagen før termin. Igangsettelse betyr ikke slutt på problemer og garantert baby.. Er du umoden, eller bare litt moden er det vanskelig å få det til og kan ende med HK, og enda mer trøbbel i etterkant.
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 31. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 31. august 2009 Det er vel både negativt å posetivet med det også,som alt annet. Men...jeg får hør med jordmor,må vel ha tett oppfølging ialefall. Tørr ikke få en baby til over 5 kg,for det var ikke noe gøy! Å ks tørr jeg ikke.. Takk for svar. Lykke til,håpe det starte av seg selv snart:-)
pjokkemamma*07+10* Skrevet 31. august 2009 #11 Skrevet 31. august 2009 Det burde da være sannsynlig at du får igangsetting. Siden du er tredjegangsfødende kommer du sikkert til å reagere bra på det og komme raskt i fødsel. De vil jo heller at du får til å føde enn at det hele ender i keisersnitt, og da er det jo lurt å bli igangsatt før ungen blir for stor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå