Gå til innhold

Sykemelding.....hvordan fungerer det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to uker igjen til permisjonen starter, og jeg har ikke vært sykemeldt en eneste dag i løpet av svangerskapet. Men nå føler jeg at jeg har fått nok. Sover dårlig og ligger mye våken om nettene og blir enda mer stresset når jeg vet jeg må opp tidlig og på jobb. I tillegg er det ingenting å gjøre på jobb (for meg fordi jeg skal ut i permisjon hvert øyeblikk), så føles utrolig bortkastet å presse seg selv dit. I morgen har jeg tenkt å ringe legen og si at jeg trenger sykemelding fordi jeg rett og slett blir sliten og trett av å dra til jobb etter søvnløse netter....og da tenker jeg å bli hjemme fra i morgen av. Men hva hvis jeg ikke får legetime i morgen? Og hva hvis jeg ikke får sykemelding når jeg først får legetime? Hvordan fungerer egentlig dette? Jeg er ikke vant til sånt, jeg.

På forhånd tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gravide pleier å ha fortrinn hos lege, jeg får komme så og si med en gang om det er noe iallfall. Du blir helt sikkert sykmeldt. Dersom du mot formodning ikke skulle få legetime nå, kan du ta ut egenmelding, dvs du ringer jobben og forteller at du er syk. De trenger ikke å vite grunnen til ditt fravær. Skjønner godt at du er sliten, er sliten selv jeg og har trappet ned 2 dager per uke. Lykke til:)

Skrevet

kom deg til legen og sykemeld deg.

Bli hjemme, ring jobben og si at du skal ringe legen og sykemelde deg, fordi du rett og slett ikke orker mere.

LEgen gir deg sykemelding uten tvil..

Og om du ikke får time på noen dager hos lege, så har du også egenmeldingsdager du kan bruke inntill det, eller legen tilbakedaterer sykemeldingen.

Lykke til med fødsel

Skrevet

Tusen takk for støttende og gode svar! :o) Lykke til til dere!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...