Gå til innhold

Hva har dere på kjøkkengulvet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har lyst til å anbefale noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har alloc original laminat plank i fargen valnøtt.

Skrevet

gulvbelegg av det eksklusive slaget!

helt suverent - slipper å tenke på om man søler osv

Skrevet

Gulvbelegg, slikt som er mykt og godt på baksida! Anbefales på det sterkeste!

Skrevet

Et gammelt og ubehandlet tregulv fra ca 1920. Det anbefales virkelig ikke.

Skrevet

Jeg har desverre parkett. Hadde det tidligere også, og sverget i grunnen på at jeg aldri skulle ha det igjen. For den blir rimelig herja. Litt vannsøl, så trekker den det til seg og blir stygg. Mister du en hermetikkboks i gulvet, så blir det et svært hakk.

Fliser er det jo mange som har, men det var enda mer uaktuekt for vår del. Det er hardt og kaldt og stå på, mister du noe av glass så er det knust, og fliser er noe dritt å holde rent. Fliser er heller ikke uknuselige. En vennine av meg har en sønn på 8 mnd som klarte å slå et kjøkkenredskap i gulvet og knuste en flis. Det er ikke gøy.

Jeg ville i grunnen ha et gummigulv (slett altså, ikke de med knotter) rundt der som innredningen og øya er, men det ble ingen naturlig sted og avslutte. Gummi føles mykt og varmt å gå på, er utrolig slitesterkt, og vedlikeholdsfritt. Et alternativ hadde også vært vinyl, men helt ensfargede vinylbelegg er vanskelig å finne.

Skrevet

Vinyl, som faktisk ser ut som eksklusiv kirsebær parkett:)

Skrevet

Brede furuplank som i resten av samme etg.

Skrevet

Sandskurer du? Som i 1920? Høres flott men tidkrevende ut:)

Skrevet

Vi hadde opprinnelig tenkt på skifer, men det går dessverre ikke pga forskjellige ting..

Tenker på skiferlaminat.. Noen som har dette? Vi skal ha vannbåren varme i gulvet.

Dere som har belegg.. Hva slags type/mønster har dere?

Skrevet

Tenker mye på at når det skal være på kjøkken må det tåle litt vann.. Hvordan tåler laminat vann? Ser på allocs hjemmesider at det står kan legges i alle rom, ikke våtrom. Er kjøkken våtrom eller er det bare vaskerom/bad?

Skrevet

Jeg har ikke peiling på laminat på annen måte enn at det skal være vedlikeholdsfritt. Mao. Umulig å vedlikeholde. En bekjent har ett virkelig flott kjøkken, men dessverre drar gulvet ned. Slitt laminat. Ikke gammelt heller, men allerede klart for utskiftning. Jeg ville mye heller lagt vinyl. Rimeligere muligens og langt mer holdbart. Blir litt skeptisk når renholdsmetoden er vitenskap slik som på laminatgulv.

Skrevet

skifer - anbefales IKKE!

Skrevet

Akkurat nå: smuler....

Under smulene har vi tregulv som vi har malt i en mellomgrå farge. Passer veldig bra her.

Skrevet

Et tykt og mykt gulvbelegg med flise mønster =))

Deilig, lunt og tåler vann-/søl!!!

Kommer til å bruke belegg neste gang vi skal pusse opp et kjøkken også =))

Skrevet

Vi har laminat og den tåler vann bra, men det er vel omtrent det eneste positive og det er greit å vaske. (jeg aner ikke hvordan laminat det er for den var der når vi flyttet inn) Vi har ikke varme i gulvet (veldig rart, for det er det i resten av etasjen og igjen, det var sånn når vi flyttet inn), så det er kaldt og jeg syns det er hardt å gå på.

Det jeg har bodd tidligere har jeg hatt tregulv, type orginalgulv fra 50-tallet som har vært pusset ned, anbefales ikke, umulig å holde rent når det er sprekker mellom plankene. Billiglaminat har vi hatt et annet sted, den fikk store hakk når jeg knuste en tallerken på den og ble aldri seg selv igjen. Den tålte heller ikke vann og var et veldig dårlig valg av gulv... Fliser har jeg også hatt og det positive med dem var at jeg fikk fornyet servise for alt som fallt i gulvet knuste i tusen biter. Det var veldig pent, lett og holde rent og vedlikeholde, men jeg ville ikke hatt det med barn for hver gang de mistet noe i gulvet, som selvfølgelig ville knust, så hadde jeg vært livredd for at de skulle skjære seg og at jeg ikke fikk opp alt.

Hmm, jeg har faktisk aldri vært fornøyd med kjøkkengulvet jeg har hatt, så hvis vi skal pusse opp kjøkkenet vårt, så må jeg nok undersøke nøye hvilke andre alternativer som finns.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...