Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 HAR dere en selv eller? Jeg fikk en i posten i dag, og var veldig spent.. men jeg greier ikke å få det til!!!!!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 ikke jeg heller. ble skuffet. kan ikke ta den på alene, pga låsen er jo for langt oppe.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Flere som har blitt overtalt av bærefanatikerne her inne, altså. Her er trikset: Når du har fått den riktig på, må du aldri ta den av!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Lillegutt begynner å sutre med en gang jeg forsøker å sette han opp i den også... Det virker ikke som han liker å sitte så bredbent... *skuffet* HI
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Hvor er dere som skrøt så fælt av manducaen nå da?
Gjest Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Jeg for min del er en av disse bærefanatikerne som dere så pent kaller det. Jeg har ikke noe problem med å ta på manduca selv, heller ikke å ta MT på ryggen med barn i for den saks skyld. Men man må liksom finne teknikken;) Jeg anbefaler dog MT fordi det er det JEG liker best, og den er veldig anvennelig:)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 Den er ikke den enkleste men etter å ha brukt den et par ganger får jeg den på uten problemer. Må lære seg teknikker for å gjøre det rett og slett. Spesielt når barnet er på ryggen var det knudrete de første gangene.
Ranveig R Skrevet 31. august 2009 #8 Skrevet 31. august 2009 Har ikkje Manduca men Ergo, trur dei er veldig like. Måtte øve meg litt for å få ungen opp på ryggen sjølvsagt (er litt skummelt dei første gongane). Når det gjeld magebæring er det klipsen over skuldrene som kan vere litt tricky, men på Ergo'en kan den i alle fall flyttast så langt opp at den går like under nakken. Ikkje noko problem å feste for meg i alle fall. Det å sitte breibeint er i utgangspunktet naturleg for ungen. Viss du pleier å bære h*n på hofta (med eitt bein fram på magen og eitt bein bak på ryggen) så har h*n "teknikken" inne allerede. Ikkje alle barn likar å sitte i sele. Eldste vår elska® Ergo'en, brukte den ofte frå 5 - 12 mnd og dagleg frå 1 - 2 år. Har brukt den litt frå 2 - 3, 5 år. Lillesøster er ikkje begeistra, ho vil heller gå sjølv eller sitte i vogn.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #9 Skrevet 31. august 2009 lillegutt har elsket babybjørnen... men jeg får vondt i ryggen av den.. vogn vil han ikke ha noe av lenger (er 4 måneder).. og jeg hadde så store forhåpninger til manducaen, men... nå går den i retur.. ble så skuffet og sur... :-//... Får glede meg til han kan komme over i sportsvognen, og håpe at han begynner å like å gå tur igjen da... HI
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #10 Skrevet 31. august 2009 Hei Kjenner meg igjen i det dere forteller. . Jeg holdt også på å gi opp hele manduca. Ble veldig skuffet. Hadde jo lest masse på nettet og alt var jo bare positivt om Manducan.Trodde at det var jeg som var håpløs. Men etter 5-6 forsøk, fant jeg en teknikk, som passer meg . Når jeg tar på manducan, så lukker jeg den spennen bak nakke før jeg tar på meg selen. Legger babyen i selen og trer den over hodet. Så knepper jeg igjen de 2 store spennene.. Slakker også ut de skulder reimene , for så å stramme de etter at alt er på plass. Ikke lett å forklare... Jeg bærer kun på magen foreløbig... Har ikke prøvd å ha han på ryggen . Vurderer å kjøpe meg en beco bæresele.. Noen som vet om den er lettere å ta på seg?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 31. august 2009 #12 Skrevet 31. august 2009 hehe, øvelse gjør mester vettu- pust dyypt og senk skuldrene nå Manducaen er faktisk en av de aller enkleste selene å få på, nest etter BB... Jeg er en stooor kløne når det kommer til slike ting, og når JEG får det til lekende lett, ja da kan alle klare det! 1) Løsne selene slik at de blir store og "slakke" 2) Fest selene i kryss bak på ryggen (altså at man fører stroppen på motsatt side av opprinnelig og fester den på "feil" side) 3) Putt baby oppi (når selene er helt løse, men i kryss) 4) Stram seler og voila så er du klar for tur! Er gjort på 1 minutt=) Den øverste stroppen skal bare brukes ved ryggbæring.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #13 Skrevet 31. august 2009 Takk, men den er faktisk sendt i retur allerede!:-) HI
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 31. august 2009 #14 Skrevet 31. august 2009 Oi- så synd....Du vet ikke hva du går glipp av der nei!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #15 Skrevet 31. august 2009 Hehe da må jeg si du ga lett opp, og ikke ga barnet særlig sjans til og like selen... Øvelse gjør mester. Jeg har vært alene med manducaen hele tiden, ALDRI hatt problemer med å få den på alene, eller å få plassert barnet i den alene. Man må prøve ut litt. Barnet må også få prøve den noen turer.
Lea Laus Skrevet 31. august 2009 #16 Skrevet 31. august 2009 Først og fremst. Dersom manducaen er for bred kan du binde en snor rundt rompepartiet slik at den blir smalere, når babyen er litt eldre kan du ta bort denne. Er det kronglete å få den i kryss bak på ryggen så trenger du ikke det. Og om du ikke bruker krysset på ryggen er det jo som å ta på seg en sekk feil vei. Det finnes ikke vannskelig. Til slutt, dersom babyen syns det er veldig ubehagelig ville jeg fått sjekket opp hofter/bekken, for den skal ikke være det. Hilsen bæreentusiast;)
Lea Laus Skrevet 31. august 2009 #17 Skrevet 31. august 2009 Du har sendt den i retur alt ja! Det får'n si. Da ga du opp litt for fort. Du går glipp av mye. Jeg bruker omtrent aldri vogna mer.
OleMari Skrevet 31. august 2009 #18 Skrevet 31. august 2009 jeg hadde et innlegg om å bære på ryggen for noen dager siden, da var det mange som anbefalte manduca.har ikke kjøpt noe enda, for jeg er begynt å lure på om jeg bare skal kjøpe ei ringslynge... men lurer litt på om man har frie hender da. tenkte jeg skulle bruke den til "husmor-hjelp", lettere å ha baby i bæretøy enn på armen, er ikke så mye en rekker heller om babyen er mye våken og da et fangbarn. Noen som har prøvd både ringslynge og manduca?
Bunnies by night Skrevet 31. august 2009 #19 Skrevet 31. august 2009 Jeg synes elastisk sjal er bedre enn ringslynge - bedre støtte - og bedre for ryggen min. Jeg elsker manducaen min, men begynte ikke å bruke den før gutten min var åtte måneder, så vet ikke hvordan det er når de er yngre:) Og når det gjelder manduca - så er den faktisk ikke vanskelig å få på seg, men man må jo øve seg litt og finne teknikken:) Tok vel et par uker før jeg klarte det ordentlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå