Gå til innhold

Trenger litt synspunkter/ råd ang eve flytting!! HJELP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den at vi rett og slett har det VELDIG trangt! Vi bor to voksne og tre barn på under 100kvm. Vi har tre soverom, men det siste året har det funket dårlig for ungene å dele rom. De to eldste går i 1. og 3. klasse. Vår tanke på boligproblemet var først å bygge på huset. Dette virket jo som en temmelig god løsning, vi kunne få den plassen vi trengte og bli boende på en plass vi trives. Vi fikk tegnet ulike forslag av arkitekt og søknad ble sendt kommunen. Vi har imidlertid fått muntlig NEI fra kommunen, uten noen særlig begrunnelse ( begrunnelsen skulle visstnok komme med det skriftlige svaret..) Vi ble selvfølgelig veldig skuffet. Her vi bor (lite sted med ca700 innbyggere) er det byggestopp på nye boliger, samt ingen hus til salgs. Det vil si at det ser dårlig ut på boligfronten her de neste årene.

Nå er det imidlertid blitt lagt ut et nytt felt på fastlandet (vi er avh av ferje nå!), nede ved sjøen. Her kan vi ha råd til en enebolig med MYE lagringsplass, 4 soverom, STOR stue og kjøkken. Vi vil få egen bi-inngang til vaskerom mm, tilsammen 190kvm. Vi er jo veldig fristet til å gå for dette, men det innebærer at ungene må skifte skole. Selv har jeg ingen erfaring med skolebytte, så det håpte jeg noen kunne komme med synspunkter på! Kan legge til at eldstemann pr i dag går i en liten klasse idag, men det er en klasse med mange "diagnoser". Gutten vår er rolig og følsom, og har hatt store problemer med å tilpasse seg klassen. Han har blitt såret mange ganger av klassekameratene, spes disse med de ulike diagnoser har slengt mye "dritt". Det har likevel begynt å gå bedre med ham det siste halve året. Dette gjør at jeg kvier meg litt til å la ham begynne i en ny klasse neste høst. Jenta i midten går nå i 1. klasse, hun vil da begynne i ny 2.klasse.

Hva ville dere gjort i den situasjonen vi er kommet opp i? Blitt boende her vi bor eller tatt sjanse på at vi kommer til åtrives på det nye feltet? Er snakk om ca 30 nye boliger, så her snakker vi mange nye folk...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok ha flyttet dersom dere ikke er spesielt knyttet til stedet (har alle venner og familie der).

Når alle på feltet er nye betyr det ofte at det er lett å bli kjent med nye mennesker.

Lykke til med valget :)

Hilsen en med 3 unger på 3-roms på 80 kvm - skjønner godt din problamatikk med liten plass

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...