Indigo 08-10-13 Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Jeg jobber i staten, og synes det er helt fantastisk at jeg får to timer betalt ammefri hver vakt slik at jeg får ammet gutten min (9 1/2mnd) tilsvarende mye som når jeg var hjemme i permisjon. Men lurer på, hvordan er det når barnet fyller 1 år?? Får jeg fortsatt ammefri?
Eva_81 Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Ja, du kan få det. Men da må du nok ha erklæring fra lege/helsesøster på at du fremdeles ammer. Sånn er det hvertfall hos meg. Jeg har ammefri nå, når snuppa er 7 mnd. Da har jeg ikke måttet fremvise noe som helst av bevis. Når hun blir ett år derimot, har jeg blitt fortalt at jeg må vise en erklæring.
WildPrincess Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Du har krav på det frem til fyllte et år... etter det må du se på egene avtaler for ditt arbeidssted.
AO3 Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Ja, når du jobber i staten, får du ammefri også etter at barnet er ett år. Sjefen min hadde det til hennes yngste var to år. Jeg måtte legge ved attest på at jeg ammet da jeg søkte om ammepermisjon før jeg gikk ut i jobb etter fødselspermisjonen, men må ikke sende inn attester videre (noen steder må man visstnok det etter en viss tid). Jeg er også statsansatt.
blomsterjenta Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Det er nok litt forskjellig fra bedrift til bedrift. Jeg begynte å jobbe i dag, og vår avtale er at man tar ut den tiden man trenger, inntil en time per dag, så lenge man har behov. Også utover fylte ett år. Ingen attest fra helsepersonell kreves.
Indigo 08-10-13 Skrevet 1. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2009 Regner med ja at jeg får ammefri etter fyllte året, men får jeg: *betalt ammefri? *hvor mange timer i så fall? Selvfølgelig bare nysgjerrig, ikke verre enn å ta en tlf til jobb, men lurte bare på om noen her inne visste??
Eva_81 Skrevet 1. september 2009 #7 Skrevet 1. september 2009 Når du jobber i staten er det to timer betalt ammefri per dag, også etter fylte ett år. Men som sagt, må du nok ha en attest på at du ammer når barnet er mer enn ett år. Sånn er det hvertfall på min jobb i staten....
Indigo 08-10-13 Skrevet 1. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2009 Arb.giver måtte ha attest nå også, dvs. før fyllte 1 år. Tusen takk for svar jenter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå