Romeren Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Hei! Vi har snakket med NAV nettopp, og damen snakket om at de ukene far ikke tar ut går til fradrag.. Hva er dette? Jeg er student, og har ikke rett på foreldrepenger. Tar likevel ut permisjon fra studiene et halvt års tid, og det er disse ukene far mister. Det er snakk om at han mister over et halvt år av permisjonstiden, og NAV-medarbeideren mente at han kunne få tilbake en del av disse ukene. Noen som kjenner noe til dette?
"nøtteliten" Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Jeg tror at det er slik at permisjonen er løpende. Slik at dersom han ikke starter på uttak av foreldrepengene 6 uker etter fødsel( som mor må ha) så vil hans permisjonstid bli redusert. Dersom du tar perm i feks 6 mnd så får far den permisjonen som gjenstår etter 6 mnd når han begynner uttaket. For at far skal få hele permisjonen må han begynne 6 uker etter fødsel? (slik var det tidligere i allefall) Det kan vel være at han kan søke utsettelse av hele permisjonen, men jeg er usikker på om dette kommer i konflikt med regelen om at far kan "overta" foreldrepermisjon fordi mor ikke har opparbeidet seg rettighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå