Spinella Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Vi var hos dyrlegen i dag og fikk hannkatten vår kastrert. Men vi fikk ingen veiledning eller råd om hvordan katten skal ha det etter kastreringen. Leser nå på nett at katten bør holdes inne i et par dager og at den bør ligge på et varmt sted mens bedøvelsen går ut, hvorfor i H sa ikke dyrlegen noe om dette. Er det noen flere ting vi burde vite????
Kanskje2010 Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Det stemmer nok ja. Vi fikk beskjed om å holde katten vår inne i 2-3 dager. Det var fordi det er ganske "åpent" sår, og stor fare for infeksjoner. Vi fikk også beskjed om å følge med, så den ikke slikket for mye på såret. Samt etter en uke-10 dager se at det ikke er harde klumper rundt stingene. Ellers bare følg litt med på stingene, om området hovner opp, og blir rødt og med hvitt/gult puss er det nok en infeksjon som bør behandles. Merkelig at dere ikke fikk beskjed. Vi fikk det både muntlig og på lapp hva vi skulle sjekke og følge ekstra med på. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå