Gå til innhold

Liten markedsundersøkelse, håper på mange svar og innspill:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt så er jeg i startfasen hvor jeg vurderer å starte egen bedrift. Jeg vil da drive med flere ting innen hud og kroppspleie, og håper dere utifra mine forslag eller om dere har egne innspill kan ta dere tid til å hjelpe meg litt.

Her er noen ideer utifra hva jeg vet er i markedet og som har mange kunder:

Resolution 7 (apparat som kort fortalt slanker, former og strammer opp, har også dokumentert god effekt på de som sliter med revmatisme)

Permanent make up (bryn, eyeliner og lepper)

Ansiktsbehandling (fokus på gode løsninger for de med problemhud)

Massasje o.l behandlinger kan være aktuelt, samt andre apparater.

Vil ha fast åpningstid i tillegg til timer etter avtale, kommer til å være fleksibel både på kveld og i helger for å imøtekomme kundenes tidsplan. Lokalene kommer til å bli meget delikate og proffesjonelt utformet. En annen ting jeg vil tilby er et lekerom slik at barna kan være med. Lekerom med tilsyn vil kunne tilbys noen timer i uka etter avtale. Dette er i Trondheim, og ønsker helst å få lokale sentralt på heimdal, tiller eller melhus for dere som er lokalkjent. Lett tilgang og gratis parkering er viktig.

Dette er veldig lite detaljert enda, men jeg håper å få en ørliten pekepinn på hva kvinner ønsker og forventer av et slikt sted, for å kunne fokusere vidre på det som vil bli mest lønnsomt å drive med.

På forhånd, tusen takk til alle som tar seg tid:)

PS! kommer til å legge ut dette på flere forum.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo så innmari mye forskjellig som sikkert fungerer, driver i frisørbransjen. (5 salonger)

Konseptet her er å være best og billigst. Fungerer veldig bra.

Så det er ihvertfall en ide å legge seg godt under priser andre ligger på, da kommer kundene og er de da fornøyde, får du raskt bygd opp god kundekrets..

Sålenge man da får fylt opp timelistene vil man jo tjene like godt hvis det er sånn at man blir sittende med en time innimellom som ikke det er kunder..

Skrevet

Jeg ville sansynlig vis aldri gått til denne salongen. Det du driver med er "tull" i min verden. Det betyr ikke at det er noen dårlig forettningside.

Jeg regner med at du kommer til å ha en del ansatte. Hvis det bare er du som skal drive med dette tror jeg ikke du kan få stor nok omsettning til at det kan forsvare leie og investeringer i lokalene du beskriver. Jeg tror heller ikke du greier å være så fleksibel som du skiserer her hvis du skal være alene (eller om dere bare er en 3-4 personer for den del.

Hvor stort regner du med at kundegrunnlaget er?

Kan du skaffe dyktige fagfolk?

Generelt sett tror jeg du spenner over litt for stort spekter av det du ønsker å drive med. Jeg ville tippe at du burde holde deg til skjønnhetspleie og ligge unna det nærmer seg trening (men det er muligens ikke treningsaparater du tenker på når du snakker om apparater. Husk i hvertfal at hver kvadratmeter koster og at kveld, helg ol er dyrt å betale folk for å jobbe. Det kan også være vanskelig å få dyktige folk til å ta de vaktene..

Skrevet

Ta en titt på laserklinikken.no, var der og fjernet blodkar i dag, vet ikke hvor mye det er av sånt i Trondheim da men..

Her slet jeg veldig med å finne sånne klinikker..

Var inne i 5 min og bet 600,- god fortjeneste mulighet på sånt tror jeg, vet ikke, men verdt en titt....

Skrevet

Jeg har ikke så god peiling på dette, men vil si at det med lekerom med tilsyn (lign. Sats?) er en genial idé!

Det er mange som kunne tenke seg, og ikke minst hadde hatt godt av å få en deilig ansiktsmassasje f.eks. Men de er gjerne i permisjon og har ikke muligheten. Et slikt rom løser jo det problemet:-)

Ellers er jeg litt enig med Poamin i at du kanskje tar deg litt for mye vann over hodet. Kanskje du burde satse på færre områder, og heller gjøre de perfekt.

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener med "tull", litt derfor jeg ønsker innspill også, for når og hvis dette blir satt i gang, så er ikke målsettingen at potensielle kunder ska se på dette som tull. De eksemplene jeg ga i HI er ikke nødvendigvis det jeg må ha å tilby til kundene. Ang apparater, så annser jeg resolution 7 som et apperat, så det er isåfall snakk om lignende. (ultratone som et eksempel, selv om akkurat det apperatet er noe jeg selv mener ikke fungerer godt nok) Kan alltids bevege meg også i retning av f.eks kopping og bindevevsmassasje, men det er tilbud jeg tror det er nok av i regionen.

Se for deg f.eks en del av elementene til www.ellipseklinikken.no, men i mye mindre størrelse. Vi kvinner kan ha plager vi ønsker bukt med, et utseende og kropp mange av oss vil hjelpe litt for å kunne trives bedre med, vi ønsker også å kunne behage oss selv i en travel hverdag.

Så nei, det blir ca 1 år med forarbeid i utgangspunktet, og fagpersoner vil bli tatt inn i alle forberedende ledd for å få til et konsept som damer ønsker seg. Har bl.a kontakter i usa som driver innen butikkledelse, og heldigvis for meg er vant til å følge med på "det nye" som får grobunn i usa først. En tur dit ila vinteren vil bli vurdert.

Ang hvordan det skal drives, har jeg satt opp 3 forskjellige muligheter, men i startfasen vil det kun bli ansatt maks 1 på deltid, hvis jeg ikke gir meg selv sjansen til å klare det alene. Jeg har et lokale jeg kan kjøpe, det er meget gunstig plassert, det er boligdel på topp, og forretningslokale i 1 etg. Pris ca 2.8 mill. Med leieinntektene på boligdel, vil jeg sitte med noen 1000 lapper i pluss per mnd på det lånet. Jeg kan da leie av meg selv, dvs at jeg vil kunne få igjen leie jeg egentlig ikke betaler. Ikke sikkert det blir denne løsningen, men det er et alternativ.

Har også vært snakk om et større lokale, som deles med en frisørsalong. (ei jeg kjenner som driver godt og har stort kundegrunnlag) Adskildt fra hverandre såklart.

Jeg kan ta inn, og utføre det meste på sikt, sålenge det er kundegrunnlag til det. Kan nevne noen andre ting: laser behandling, voksbehandling, tannbleking. Som tidligere nevnt, dette er flere forslag, ulik fra hverandre for å få en respons på hva jeg bør satse på å tilby.

Skrevet

Lekerom skal være et must, har enda til gode å komme inn i en salong som har det. Lekerommet skal også selvfølgelig være gjennomført.

Ja, ser det kan virke slik i HI, men jeg kommer egentlig med mange muligheter for å få innspill på hva dere kunne tenkt dere, slik at jeg lettere kan peile meg inn på færre ting, som jeg heller utfører perfekt som du sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...