AngryBird Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Legen min advarte meg mot å spise honning når jeg var på min første kontroll så det har jeg holdt meg unna selvom det er ille godt i te. MEN i dag kjøpte jeg meg en God natt te fra ricola og så på innholdsfortegnelsen at den inneholdt honning. Bør jeg da la vær å drikke den teen? Eller gjelder det bare ren hooning?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Honning? Det er vel bare spedbarn som skal holde seg unna honning så vidt jeg vet i allefall... Grunnet en minimal fare for spedbarnsbutolisme. Aldri hørt at gravdie ikke skal innta honning! Sjekk matportalen sine sider du!
snuffe Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Legen din tuller. Gravide kan fint spise honning, det er spebarn som ikke skal ha det.
♥2 små gull♥ Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Jeg har aldri hørt at gravide ikke skal ha honning. Jeg har spist mye av det mens jeg har vært gravid. Men som de andre skriver så er det barn under 12 mnd. som ikke skal ha honning.
AngryBird Skrevet 31. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2009 Jeg syns også det var litt merkelig at han sa det... Vet at små brn ikke skal ha det men.... Er ikke så voldsomt hysterisk på hva jeg spiser, men er alltid greit å høre med andres erfaringer:) Skal liksom være litt beroligende den teen og etter x antall netter med dårlig søvn er jeg villig te å teste alt...
snuffe Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Det er sikkert en etablert myte, siden Matportalen spesifiserer at honning er helt greit: "Honning Gravide kan trygt spise honning. Når barnet kommer, må du imidlertid huske at spedbarn ikke må få honning. Honning kan inneholde en bakterie som er særlig farlig for barn under 12 måneder." (http://matportalen.no/Emner/Gravide)
AngryBird Skrevet 31. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 31. august 2009 Sjekka matportalen nå: Honning Gravide kan trygt spise honning. Når barnet kommer, må du imidlertid huske at spedbarn ikke må få honning. Honning kan inneholde en bakterie som er særlig farlig for barn under 12 måneder (se avsnittet om Clostridium botulinum under Tradisjonelle matforgiftningsbakterier). Var jo det samme jeg var klar over fra før. Burde sjekka her med en gang kansje;)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 31. august 2009 #9 Skrevet 31. august 2009 Oj, jeg håper han tar feil, for jeg har spist en del honning sammen med frokostblandingen min den siste tiden... Jeg har aldri hørt tidligere at dette kan være skadelig på noen måte. Må da være verre å spise raffinert eller kunstig sukker...??
AngryBird Skrevet 31. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 31. august 2009 Digg å finne ut at det er greit vaffal, er jo sykt godt i te! Og god natt teen funka litt på min urolige kropp nå haha, med min flaks så er det vel urtene i teen som ikke er bra nå da:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå