Gå til innhold

En betent smerte i hele magen, spesielt helt nede..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt det en stund, og tenkt urinveisinfeksjon, noe det ikke er... Har den siste uken vert konsentrert nederst under magen på en måte. Nå er det mer overalt i nederste halvdel av magen og hele tiden. Ekstra vondt når babyen beveger seg og når jeg går eller skal reise meg opp. Har også de siste tre dagene hatt løsere avføring(tidligere hatt forstoppelse).

Hva kan dette vere? En slags infeksjon?

Skrev tidligere om at jeg trodde vannet hadde gått i helgen, noen jordmor mente det ikke hadde, men hun ville ikke undersøke meg nedentil... Bør jeg kontakte føden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du tror vannet gikk bør det i hvert fall sjekkes, jordmor kan neppe vurdere dette uten en undersøkelse (er fort gjort å sjekke for fostervannslekkasje).

Man skal ikke gå lenge etter vannavgang pga infeksjonsfaren. Ville vel kanskje tatt en telefon til føden og hørt hva de synes.

Skrevet

Hvordan undersøkes jeg da?Jordmor sa at man blir, etter nye retningslinjer, ikke undersøkt innvendig etter fare for vannavgang pga infeksjonsfare. Men siden det ikke kom mer vann av meg, ville hun neppe tro at det kunne vere vannavgang...

Skrevet

Den retningslinjen har de i så fall ikke hørt om på Riksen. Jeg ble sjekket der for en drøy uke siden, de tar en fuktprøve fra skjeden med en slags q-tips, putter denne i en liten beholder med væske og lar den stå der litt, for så å putte en stripstest i samme væsken. Heter en PROM-test (premature rupture of membranes) og er rimelig standard der ved den minste mistanke om lekkasje/vannavgang.

Legen der gav meg beskjed om at man skal fastslå eventuell fostervannslekkasje, pga at infeksjonsfaren ved ruptur er så stor. Dersom det hadde vært lekkasje vil man stort sett bli innlagt/igangsatt i løpet av relativt kort tid om man er langt nok på vei til det, eventuelt overvåket på sykehuset om man er tidlig i svangerskapet.

Det hun sier om at det neppe var vannavgang siden det ikke kom mer, stemmer med det jeg ble fortalt. Men det kan nå likevel være greit å få det sjekket med mindre du har titimers reisevei til føden og sånn. Ville i hvert fall ringt dem og hørt om du nå også har magesmerter. =)

Skrevet

Skal ringe føden. Bor 10 min kjøring fra sykehuset. Er skikkelig vondt enda. Spesielt idag føler jeg. Kjenner mye liv da:) Og myye nedpress. Har bare 21 dager igjen, så for meg kan de sette igang når de vil:)

Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...