Gå til innhold

Dere som får to litt tett, har dere tenkt å kjøpe søskenvogn?


Vektbaby, prinsesse 07 + spire

Anbefalte innlegg

Hei jenter.

Når jenta vår blir storesøster er hun 2,5 år. Hun liker godt å gå lange turer og sitte i vogn enda. Spørsmålet er om det vil være mest praktisk med søskenvogn? Hun vil være i barnehagen om formiddagene, og ellers vil pappaen være hjemme slik at vi kan trille en hver. Hva tenker dere? Er det unødvendig eller praktisk med søskenvogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

 

Jeg har ei jente som blir ca 2,5 år når babyen kommer også. Og vi snakket om å kjøpe en søskenvogn, men la ideen fra oss etter litt vurdering.

Man triller mest med babyen og da syntes jeg det var dumt å skulle gå rundt å trille på en så stor søskenvogn. Jeg tror at når babyen kommer, så er jentene så store at de ikke er veldig interressert i å sitte i vogn lenger. Når begge vil sitte i vogn så har vi en paraplytrille vi kan bruke.

 

De er jo så himla dyre også de søskenvognene, så jeg tror den isåfall bare vil bli brukt i kort tid før den blir mer et irritasjonsmoment enn praktisk.

 

Det kommer jo selvfølgelig an på hvor mye man er ut å går og behovene er forskjellige, så tror det blir en vurderingsak for hver enkelt:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får 4 tette og har brukt søskenvogn kjempemasse til de 3 første. Vi har faktisk 2 fordi den ene er best å trille ute i terreng og på grus. Den andre er en MacLaren paraplytrille som er lett å legge sammen og tar liten plass i bil (super til ferier o.l....)

 

Det er ikke alle søskenvogner som er så dyre. Tror ikke vi betalte så mye for den første (en GT eller noe sånt...) Den har hvertfall fungert godt for oss (-:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nemelig fått tilbud om å kjøpe en brukt. Jenta vår har egen vogn, og den vogna som hun brukte da hun var baby har vi enda. Søskenvogna blir bare i tilegg dersom begge ungene skal bli med på tur. Og vi er mye ute å går tur. Men jeg vet bare ikke hvor mye en evt søskenvogn vil bli brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...