Brunost Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Hva ville du valgt, ang. bosted og slikt: Alternativ 1: Bo i nåværende bolig sendtralt på østlandet, ferdig med hage og utearbeid, gjennstår kjøkken og bad + småting i oppussing. Barna har barnehageplass, mannen har jobb i nærheten. Bygge ut til større på sikt. Gjeld i mange år fremover Alternativ 2: Litt mer usentralt, nærmere mannen sin familie(har ikke så godt forhold til dem, men dog), MYE større hus med mulighet for utleieleil. Bo trangt mens vi pusser opp et par år for så å få det supert, hage må fikses, garasje må bygges ++ gjeldfri om 10 år, barna har ikke bhgplass og mannen får ca 40 min lenger reise til og fra jobb. Barna får jo sikkert bhg plass etterhvert, men vi har ingen garanti. Sånn kort fortalt, hva ville du valgt?
Gjest ->>- Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 1. Beliggenhet og reiseavstander er rimelig mye viktigere for oss enn gigabolig.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Trenger ikke være noe giganthus for min del. Men beliggenhet er viktig. Men det viktigste er jo hvordan dere trives med det dere har. Hva er det som har gjort at dere vurderer og flytte. Og hvor lang blir reisen til jobb for mannen? 40 min lenger, hva vil det si med rush og alt? 1 time til sammen? Det virket jo som mye jobb med den nye plassen og flytte til, men dere har jo også kjøkken og bad igjen der dere bor, og det er to store jobber.
Brunost Skrevet 31. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2009 drømmen om større hus er jo en vesentlig faktor for at vi vurderer det. I tillegg er det jo dette med gjeld. Mannen får 1/2 time hver vei til og fra jobb. 1 time til sammen. Ja, men på den nye plassen vil vi bruke endel folk for å få ting gjort raskt, men samtidig så er det jo mye som skal gjøres av oss der. Det som lokker er vel leieinntekter i tillegg til større hus og hage. + drømmen om å få litt mer hjelp av svigerfamilien... Flere som kan si hva de ville gjort?
Raili Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Alt 1 såfremt dere kan leve med gjelden. Huset får man alltids gjort noe med, men ikke beliggenheten.
mamman til to gutter Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 Alt for ikke å pendle, så alternativ 1 uten tvil! Selvom det i teorien er 30min hver vei, så er det aldri sånn. Hvis han skal kjøre bil, så er det gjerne kø fordi det er rush, plutselig har det skjedd en ulykke så det er enda mer kø osv, så tar det plutselig 1time hver vei. Hvis han skal kjøre med buss, så blir bussen også forsinket av rushtrafikk. Og togene er også forsinket rett som det er.
Brunost Skrevet 31. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 31. august 2009 dytter opp, ingen flere som vil ytre sin mening?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 31. august 2009 #9 Skrevet 31. august 2009 Synes ikke en hall time hver vei er lenge i pendling. Må nesten regne med såpass mange steder. Jeg tror jeg ville gått for alternativ 2. Å få hjelp av familie er veldig godt å ha muligheten til. Når dette også gir bonus på at barna dine blir mer kjente med sine besteforeldre er det en god ting. Stort hus er jo også deilig da. Og det ha å utleie muligheter er jo en veldig veldig god inntektskilde. Ja generelt syntes jeg det er mest positivt for alt.2.
Brunost Skrevet 31. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 31. august 2009 takk for innspill fra dere som har svart vi må nok gå litt i tenkeboksen...
Gjest Skrevet 31. august 2009 #11 Skrevet 31. august 2009 1. Gjeldfri om ti år betyr lite i forhold til å bo sentralt og ha alt annet på stell. Om ti år++ er man også barnefri og har plutselig aaaaltfor stort hus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå