Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 når jeg tror jeg har fått omgangsyke ? Jeg har ikke kastet opp. ennå..... men er helt i ulage kvalm og svimmel hodepine og det som er. Men vil for guds skyld ikke smitte lillemor. Hun er to mnd og jeg ammer ikke. Spriter henda mine hele tiden. Takknemlig for svar.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Synes igrunn det høres ut som du gjør de forhåndsreglene som du må ta. Man kan ikke holde seg unna babyen sin på grunn av at man er litt syk (må selvfølgelig vurdere grad av hvor syk man er). Jeg ville ha fortsatt å sprite hendene og være generelt nøye med hygiene og vært med barnet mitt. Det er jo heller ikke alle som har noe valg, f.eks alenemødre. Bare vær ekstra obs på om babyen din viser symptomer og kontakt lege dersom den gjør det....
LillaGorilla♥♥ Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Siden du ikke ammer er det jo litt 'lettere', for da kan du begrense smittefaren og kontakten litt- men som det nevnes her hadde du jo ikke hatt noe valg om du hadde vært alene, ei heller om du hadde ammet. Apropos sykdom og smitting av baby- jeg spurte HS og lege ang svineinfluensa og hva jeg skulle gjre ift babyen hvis jeg ble syk. Begge sier at jeg bare må omgås og stelle baby som vanlig (jeg gir morsmelk), men at jeg må være nøye med håndhygiene, ikke hoste og nyse på baby, og heller ikke 'smaske' så mye på henne mens jeg er syk. Det samme står på Folkehelseinstituttets nettsider. Så lenge du tar normale forholdsregler, så er det ikke så mye annet du får gjort. Og husk at babyer stadig blir smittet av foreldre/søskens sykdom, men det går jo stort sett bra! Jeg var syk her for noen mnd siden, med diare og oppkast og 40 i feber- og snuppa ble til slutt smittet, men hun slapp mye billigere unna enn meg, fikk 'bare' litt feber i noen dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå