lykkelig tobarnsmamma Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Jeg begynner å slite skikkelig med søvnen nå, har lenge kunnet sove greit på siden, men nå får jeg krampe i låret, og babyen sparker og styrer hvis ikke jeg ligger og ballanserer helt på siden... For ikke å glemme femti toalettbesøk hver natt og så halsbrann da. Regner med at flere har det som meg, så kan dere ikke skrive inn deres beste sovetips for damer med digre mager? Mitt: Hmmm. Dette blir tynt, men har oppdaget at love hearts funker greit mot halsbrann - og at man aldri skal undervurdere å sove sittende. Flere?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Har hatt det slik en måned nå, men lite som funker. (enda 40 dager igjen til termin) Noe funker innimellom, men så funker det plutselig ikke lenger. Jeg har sovet sittende og det var deilig, men woops, så ble stiv i nakke og rygg og ble plaget med det istedet. Ellers er det jo et uvisst antall toalettbesøk her også, hvor jeg går og fomler og snubler i mørket på soverommet. Prøver å å unngå å drikke for mye før sengetid, men det hjelper ikke stort det heller. Når jeg drikker for lite før jeg legger meg, er jeg så tørst om natten at jeg ikke for sove pga tørste. Ellers så vet jeg at jeg må på do om 20 minutt etter at jeg har lagt meg, så ligger jeg og stresser og venter på at blæra skal samle opp litt før jeg går. Når jeg er tilbake i senga for å sove, kjenner jeg at det trykker på blære igjen, da er det bare å vente nok en gang i 20 minutt, før jeg går en ny runde... og slik kan det fortsette. Ellers bygger jeg med puter mellom ben, ved mage, bak rygg og her og der... men så våkner jeg neste morgen med lutrygg og skjev hofte istedet Har hatt et par netter med sånn høvelig god søvn, men gjorde ikke noe spesielt for å få det til. Inatt slet jeg igjen og da begynte jeg å grine av frustrasjon, og da fant jeg ut at NÅ var jeg lei av å være gravid! Dett var dett. Jeg prøver å unngå å syte for mye, men nå syns jeg det er på sin plass! Følte meg som miss negativ i dette innlegget her
Si- Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Kjenner igjen det med kramper i låra, dessuten veeeldig vondt i hoftene. Både fysioterapeuten og jordmor maser om pute mellom beina (skikkelig tjukk) og ei lita ei under magen. Jeg krøller sammen sidekanten på dyna og dytter inn der det trengs. Men det er jo noe styr, da, å få dandert igjen alt dette hver av de 50 gangene man snur seg i løpet av natta. Slik sett syns jeg dynekanten er lettere å forholde seg til enn to løse puter. Og jeg merker jo faktisk at jeg sover en anelse bedre nå som jeg har min egen dyne å velte meg i, i forhold til de nettene vi prøver å dele den vanlige dobbeltdyna! Og det aller beste tipset - trist men sant - er å sove alene i dobbeltsenga ;-) Dessuten - unngå å drikke masse om kvelden. Klarer jeg det, begrenser det seg gjerne til 0-2 doturer om natta. Og det er jo gjerne etter doturene man blir liggende våken i evigheter og tenke og kjenne på vondtene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå