Gå til innhold

I dag er den store dagen!


randomknappen

Anbefalte innlegg

Jeg har vært til legen og fått sykemelding i dag. Det er ingen på jobben som vet at jeg er gravid enda, så jeg er veldig spent på hva sjefen sier når jeg kommer med sm for "svangerskapsrelaterte plager". Det blir spennede.

Da håper jeg at vi også finner ut hvordan det blir framover. Jeg er nemlig lærling. I Danmark. Og vil hjem så fort som mulig for å ha kontroller på mitt eget språk og ha familie og venner og bf i nærheten.

Nå sitter jeg bare og venter på at sjefen skal ringe og si at han har tid til å prate med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk takk. I går var visst ikke den store dagen alikevel, han ringte aldri og kalte meg inn til møte. Så jeg skal bortover og mase på sjefen idag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den delen av sm som arbeidsgiver får står det ikke om det er svangerskapsrelatert.. det står kun på din del og den som skal inn til nav...

 

Lykke til med arbeidssituasjonen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Danmark og ting er litt anderledes her.

 

Nå har han ikke ringt enda, og arbeidsdagen er snart over. Dette er virkelig en mann som bryr seg om sine ansatte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom meg bortover til jobben og fikk snakket med han etter arbeidsdagen var ferdig. Litt sur for at han ikke hadde tid til meg, men det gikk over i løpet av samtalen. Alt ordner seg, jeg får dra hjem når jeg vil og får komme tilbake når jeg vil.

 

Jeg har ikke klart å sette med helt inn i hvordan helsesystemet er her, jeg blir litt forvirra og føler meg veldig utlending i blandt. Men man skal altså ikke betale hos legen, og man får time på dagen eller dagen etter! Veldig positivt!

Sykemelding forstår jeg ikke hvordan fungerer, men jeg ble sykemeldt etter å ha blitt operert en gang og da skulle jeg bare ringe og si det, ingen lapp fra legen.

Denne gangen gikk jeg til legen og ba om sykemelding og da måtte jeg betale nesten fire hundre kroner som jeg får igjen av jobben. Sjefen sa idag at hvis jeg hadde behov for mer sykemelding skulle jeg bare si fra, ikke gå til lege for da måtte de jo betale fire hundre igjen.

 

I vår var det en del oppsigelser der jeg jobber og da var det et par som sykemeldte seg for å slippe å komme på jobb i oppsigelsesperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...