Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Jeg og min samboer er veldig uenig i hvor mye barna skal være sammen med besteforeldrene. Hvem bestemmer dette når vi er uenige? Min samboer er ikke særlig begeistret for mine foreldre og han vil helst ikke tilbringe noe tid sammen med dem. Det slipper han også. Men kan han nekte meg og mine barn å være sammen med dem. Barna på 9 og 11 år vil gjerne tilbringe tid sammen med besteforeldrene. Være med på hytta deres en gang i blant og også være sammen med dem noen dager i høst, vinter og sommerferie. Besteforenldrene vil også gjerne være sammen med barna. Dette har vært en konflikt over mange år og jeg kjenner at det begynner å bli nok. Noen som har forslag til hvordan dette kan løses?
Gjest Filifjonka Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Den beste måten å løse opp i konflikter på er å snakke seg gjennom det, og bli enige. Hvis dere ikke kan bli enige, må dere prøve å finne et kompromiss som dere begge kan leve med. Jeg tenker at det må være viktig å finne ut hvorfor han misliker foreldrene dine så sterkt. Greier du å finne ut det, uten å bli anklagende? Greier han å forklare det, uten å bli anklagende/aggressiv/gå rett i forsvar? du sier at konflikten har vart i mange år, så jeg tenker at den kanskje er temmelig fastlåst. Kanskje familierådgivning er tingen? Ring familievernkontoret og bestill time. Nekter han å bli med, så gå alene. Kanskje du kan få noen gode råd om hvordan du kan forholde deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå