Gjest Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Vi var på middag hos henne. Hun er en koselig dame,men hun kan være veldig bisk,og det er visst ALLTID hun som har rett,selv om hun ikke har det. Så i går satt vi og spiste,og så spurte mannen min henne om noe,husker ikke helt hva det var,men det endte opp med at hun sier: Nei for jeg er så satan i helvete i fitta så jævli kjipt å være alene" Ja dette kom ut av hennes snart 50 år gamle munn! Emma satt med bordet hun også,og ble litt sjokka. Jeg rakk ikke å si noe før mannen min sa til henne at hun må ikke banne sånn forran Emma. Da svarte hun at hun snakka akkurat som hun ville i sitt hus. Etterpå så satt vi i stua,og så nevnte jeg at jeg gjerne vil ha en annen farge på brudekjolen min enn hvit. Og da fikk jeg " Herregud Lene,har du ikke annet å tenke på enn brylluppet eller? Det er jo 2 år til!" Det var det som skulle til for at jeg ble fly forbanna inni meg,for jeg gleder meg jo til å gifte og sa til henne rolig: Nå må du slutte å være så sykt umoden,voks opp og skjerp deg! Og hun spurte hva jeg mente med det,og jeg svarte akkurat hva jeg mente om henne.... Nå har jeg dårlig samvittighet....For jeg vet at hun ikke har det alltid så lett,mannen gikk ifra henne og hun er lei seg pga det,men jeg synes helt ærlig ikke det er en unnskyldning for å være så umoden til tider. Hun klikker om vi ikke er enig i det hun sier,alt jeg gjør er liksom "tåpelig" for jeg bruker for mye av energien min på unødvendige ting visstnok....Og den frekke holdningen hun har til andre mennesker. Feks i barnedåpen til Adrian,så gjorde hun narr av sin egen sønn,min mann fordi har har lagt mye på seg siste året. Og ALLE i selskapet hørte det,og Morten stakkars ble lei seg. Jeg håper at hun snart kan slutte å være så sabla frekk! For hun er ikke sånn hele tiden,men når hun er det så har jeg ikke lyst å være rundt henne....
Den Blå Engel Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Jeg har opplevd liknende ting med min tidligere svigermor. Hun var heller ikke slik hele tiden, men sa av og til ting som jeg ikke trodde var sant. Dere må bare si i fra at dere ikke aksepterer at hun kommer med fornærmelser, vanskelig livssituasjon er ingen unnskyldning for å oppføre seg dårlig. Og dersom hun snakker slik (gud bedre, enda verre enn min tidligere sviger!), så får dere bare si at greit nok, hun snakker som hun vil hjemme hos seg, men da lar dere være å komme til henne. Lykke til, vanskelig situasjon!
Gjest Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Ja det er ikke så lett for meg å si noe (utenom i går da,for da ble jeg sint) Er jo kjempeglad i dama,men hun er så ustabil i humøret til tider,og det er jammen ikke lett å vite når hun er hyggelig eller frekk. Mannen har snakka med henne om det,men hun tar det IKKE til seg. Feks etter barnedåpen,så sa han til henne: Hør mamma,jeg synes det var skikkelig tåpelig at du tok en fat joke om meg forran alle vennene og familien min. du må tenke deg litt om før du snakker. Da fikk han i svar: Hold kjeft! Ikke snakk sånn til meg. Så vi bare gikk.... Får håpe hun snart innser at sånn oppførsel ikke er okay,for det er ganske slitsomt!
rima Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Uff, så kjipt. Om hun har det så vanskelig, så burde hun jo absolutt ikke støte fra seg sine nærmeste. Det er jo i denne situasjonen hun burde ta ekstra godt vare på dem som (fortsatt) bryr seg. Slik banning foran barna ville jeg ikke akseptert. Da ville jeg nok sluttet å komme dit hvis det er sånn at hun gjør som hun vil i eget hus. Jaja, men ikke foran barn, tenker jeg. Det er bare egoistisk og en smule ondt!!!!
Den Blå Engel Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Hun kommer ikke til å innse det av seg selv. Dere må si helt klart i fra hva dere aksepterer og ikke. Det å gjøre narr av noen (og attpå til sin egen sønn!) foran masse mennesker er fullstendig uakseptabelt, det vitner om mangel på litt av hvert, synes jeg. Tror ikke det er noen lett løsning på dette, dere må si klart i fra, og ikke finne dere i å bli avfeid med "hold kjeft!". Da bør dere antakelig pakke sammen og gå.
Gjest Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Dama kan ikke være helt frisk! Man tar seg sammen foran barnebarna sine, og er blid og hyggelig når de er på besøk.Uansett hvordan man har det, viser en ikke besteforeldrene det for barnebarna. Og å uttrykke seg slik i et middagsselskap viser bare at man har bikket over.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 Virker jo som svigermor din ikke har det lett nei. men det er da ingen innskyldning til å ta på andre fordi om. Men desverre er det jo en del mennesker som gjør nettopp dette. I stedet for å ta inn over seg sine egne problemer og ordne opp med disse, så angriper de andre, og da kanskje særlig sine nærmeste. Veldig vondt for de nærmeste at det skal være slik. Men kanskje hun har lyst og si alle disse tingene til sin eksmann, men kan jo ikke det, da skyver hun han bare lenger vekk, mens hun "kan" det med sin sønn, for hun vet han vil være dere for henne uansett. Hun kjenner han såpass at hun vet han ikke vil svikte henne. Og bra er jo det da!! Og at du også støtter henne. Du sier jo hun er ei bra dame, bortsett fra dette og at du er glad i henne. Håper ting ordner seg. Er det lenge siden svigerfar din gikk i fra henne? Kommer hun seg ut og treffer andre mennesker? Hun var jo ung enda, kunne godt funnet seg en ny og levd livet sammen med. Håper dere får ordnet opp så hun slipper å såre dere så masse. Dere må bare gjenta stille og rolig, ikke bli sint og skrik, da tar hun bare og angriper mer for hun føler seg truet, men si stilt og rolig til henne at dette sårer oss veldig når hun sier sånn.. Det virker jo som hun vil ha en del oppmerksomhet når hun kan si slik i en dåp om sin sønn.. Dette ble langt, ble bare noen tanker som jeg luftet her. Er jo ikke sikkert noe av det stemmer med hvordan dere har det. Men det kjenner du jo på selv. Lykke til iallefall:)
Gjest Skrevet 31. august 2009 #8 Skrevet 31. august 2009 Er vel rundt ett år siden han gikk ifra henne,og det skjedde uten noe forvarsel,sp jeg skjønner godt at hun ikke har det så lett ja! Men man må kunne klare å oppføre seg fordi man ikke har det helt okay. Jeg har opplevd mye dårlig i mitt liv,men er alltid hyggelig osv med folk rundt meg, Svigermor er litt bisk og småfrekk av natur,men det har blitt MYE verre etter at mannen gikk. Vi skal i selskap til søsteren hennes på fredag,men jeg har lite lyst å gå,tror jeg bare skal bruke unnskyldningen at vi ikke har barnevakt til Adrian,for jeg kjenner at jeg har fått litt nok av henne på en liten stund. Trenger en liten pause. Og jeg mener ikke å kritisere henne heller,men må bare få lufta det litt,for det er ikke like lett å snakke med mannen om det heller,for han er enig med meg,men det er mora,så han liker ikke å snakke om det....
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 31. august 2009 #9 Skrevet 31. august 2009 Ja det skjønner jeg godt. Det har vært en del problemer her også med min sv.mor. Og mannen slet og følte han liksom sto litt mellom oss. Er ikke lett. Ja syntes heller ikke det er noen unnskyldning på hvordan hun oppfører seg, for slikt sier man bare ikke til folk!! Men kanskje en slags forklaring på hvorfor hun gjør og sier som hun gjør. Det var det jeg mente. Og på ett år bør hun jo ha lært og holde igjen ute blandt folk, og prøve å gå videre med liveet! Ja hadde kanskje ikke vært så dumt med en pause fra henne. Kanskje mannen din kan gå alene, og si rett ut at du er veldig lei deg fordi hun såret deg slik sist dere møttes, så du trengte å få ting litt på avstand.. Så får hun det svart på hvitt likosm.
Gjest Skrevet 31. august 2009 #10 Skrevet 31. august 2009 Ja tenkte å snakke med mannen i dag om at jeg ikke vil gå,men han kommer til å bli litt sur hehe,for han hater å gå å treffe familien uten meg Skjønte forresten hva du mente at det ikke var en unnskyldning men heller en forklaring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå