sykkelpumpe Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Der vi bor er det enorm med mygg nå. Har bodd her i snart to år, og det var ille i fjor. I år har det vært levelig inntil midten av august. Det har tatt helt av. Vi er nesten ikke ute, for det går ikke! Kjedelig. Noen erfarne som har bodd lenge et sted med mye mygg, som kan trøste meg med at det er rett og slett en vanesak?????
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Ingen trøst herfra iallefall... Mye mygg blir aldri en vanesak.. Vi har mye her vi bor. Men det hjalp veldig da vi fikk klipt vekk det meste av høyt gress rundt på tomta. Og fjerna buskas og sånt som vokste rundt.. Her tok vi den frihet til å gå berserk med ryddesag og lagde et ca 2m bredt belte på utsiden av gjerdet som vender mot skogen. Har en bekk ikke langt unna som er yngleplass for alkens insekter.
___ Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Du er heldig som har en snill nabo. Jeg hadde blitt rasende om noen gadde begynt med ryddningssag på min eiendom uten å spørre først. Det kan godt hende jeg ville sakt ja om jeg hadde blitt spurt, men de som setter i gang uten avtale anmelder jeg.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Vi rydda jo ikke på noen andres private tomt da. Som sagt så var det inn mot skogen som ikke er privat grunn, men statsgrunn. Hadde aldri begynt på noens eiendom - men hadde nok pent spurt om du kunne tatt deg bryet med og holde orden på tomta de om det var med på å forverre insektsplager.
Svale <3 Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Her kan vi nesten ikke gå ut... Er helt ekstremt! Vi vurderer sterkt å kjøpe en sånn "mygg-fjerner".. Er veldig dyrt,men... Hva skal man gjøre.. Huff.. Vi må løpe fra bilen og inn i huset. Ikke noe moro.
___ Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Jeg har en del småteiger med skog, med mange naboer, derfor jeg reagerer som jeg gjør. Det er det utroligste folk tror de har rett til på min grunn. Derfor må jeg være "streng" med alle. Det er nesten som å ha med barn å gjør. Gir man litt etter og overser dårlig oppførste, tar det fort helt av.
sykkelpumpe Skrevet 31. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 31. august 2009 Naboen vår har en sånn. Den fungerer, men det er ikke nok. de tømmer den hver dag, og den er stapp full av mygg! Siden jeg skrev innlegget i stad har jeg vært en snar tur på butikken. Fikk 5 stikk! Tror jeg blir idiot!
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 31. august 2009 #8 Skrevet 31. august 2009 Svigerfar og en nabo av oss har sånn der myggmaskin. Lurer på om de går på propan, sånne til5-6000kr. De fungerer visst utmerket. Men har mine tvil om hvor bra de fungerer om det ellers er optimale forhold for myggen. Her vi bor har hagen ikke blitt stelt noe særlig de siste årene - da vi kjøpte vokste det rimelig vilt. Myggen elsker jo høyt gress, busker osv. Så vi hadde en tomt med sinnsyke mengder mygg og edderkopper. Edderkoppene var overalt.. Æsj.. Men ble bedre med engang vi begynte ryddingen her. Så nå kan vi være ute.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 31. august 2009 #9 Skrevet 31. august 2009 Jeg vet.. Naboen til noen jeg kjenner kom hjem fra jobb og da var halvparten av trærne på tomta sagd ned. Av en "vennlig" nabo som mente det trengtes litt rydding... Og det var rundt huset, ikke på en ubebygd tomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå