Gjest Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Om sine opplevelser ved tin forsøk,har ikkje peiling på noe om dette..Hadde vert fint og visst litt til vi skal igang med dette??=)
anneman Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Hei Ruli Kjekt å høre at du er igang igjen..kjenner litt på det selv nå at skuffelsen har gått litt over og tanken på ett nytt forsøk er i bakhodet mitt (det hadde eg ikke trodd ville skje ser du ) Dessverre har eg ikke noen på frys selv og har ikke prøvd det men har forstått at mange slipper unna nedregulering og alt dette styret? De setter vel bare inn egget når syklusen er på riktig dag trodde eg..så da blir det vel bare progesteron etter det. Lykke til så veldig masse
Gjest Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Hei anneman! Kan like godt komme igang ijen så fort som mulig,etter at eg begynte å blø på testdagen har eg merka det veldig på kroppen etterhvert..Så føler at vist eg venter med neste forsøk blir det bare verre...Hadde heldigvis 1 egg ijen på frys,trodde jo eg hadde 3 igjen men 2 av de hadde alså ikkje blitt bra nokk til å kunne fryses ned=(Denne gangen skal eg bare gå på en tablettkur i 14 dager,så på ultralyd(vet ikkje når det blir enda)Også er det jo insett.og etterpå det vet eg ikkje hva eg skal bruke...Håper på full klaff i oktober=)
MammaHåpet Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 hei Ruli, du er på gang igjen? ja det er bra, man må se fremover, og vi gir aldri opp;) jeg hadde jo fryseforsök denne gangen, det var utrolig deilig, så lett og enkelt og naturlig. jeg ringte bare inn når jeg hadde min egglösning(man tar egglösningstester fra dag 9 ca i perioden) også booka de tid når det passer iforhold til syklusen. så var det bare å dra inn og sette inn egget, kjente absolutt ingenting, klart på 5 minutter:) så var det bare å dra hjem igjen, og leve som vanlig:) kjentes veldig naturlig og bra. jeg fikk også en positiv test 2uker senere, men det ente jo i en spontan abort dessverre etter 5 dager. men det finns flere sjanser. håper det blir full klaff for deg! når skal du i gang? jeg skla i oktober.
anneman Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Håper på full klaff for dere begge Ruli og mamma10 i oktober. Så får eg se hva det blir til med meg...kvier meg for å gå på synarela..den ble litt tøff for meg. Resten gikk på skinner
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Hei Ruli. Først av alt vil jeg si at det var trist at det ikke gikk på forrige forsøk, men det er litt lettere å tenke positivt når man har egg på frys. Vet du om det er i naturlig syklus du skal sette inn egget? Hvis det er naturlig syklus, så er det slik mamma10 beskriver. Men det er litt anderledes i stimulert syklus, dvs at du går på medisiner i forkant og etterkant av innsett. Ved UNN benyttes det progynova og progestan ved frys, er litt usikker om det er lik praksis over alt. Man starter med progynova fra og med andre blødningsdag, så skal man til UL dag 9.-11. for å sjekke tykkelsen på slimhinna. Når den er 8 mm eller tykkere planlegges oppstart av progestan stikkpiller. Tilbakeføring av egg skjer ca 5 dager etter oppstart av progestan (litt avhengig hvor tykk slimhinna er). Man skal fortsette med medisinene også etter innsett. Lykke til Ruli, du skal se det blir en flott høst :-)
Gjest Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 Hei Turva! Einaste eg veit e at dar e ein resept på vei i posten på noen tabeletter som eg skal ta i 14 dager..Har ikkje peiling på noe mer..Ja håper det går bra,men er så redd at egget ikkje skal overleve opp tininga...
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 31. august 2009 #8 Skrevet 31. august 2009 da er det nok progynova og progestan du får :-) skjønner hva du mener ang. at egget ikke skal overleve opptininga. Jeg skal i gang med mitt tredje fryseforsøk nå snart, har to egg igjen og kjenner jeg også er redd de ikke skal overleve... har tatt opp fire egg tidligere og alle de har overlevd, så noen må vel gå til grunne tenker jeg...
Gjest Skrevet 31. august 2009 #9 Skrevet 31. august 2009 Hvor mange forsøk har du hatt?Eg hadde nokk ikkje vert så nervøs vist eg hadde hatt mange på frys,men har bare det eina,så e enten vill eller forsvinn...Vist ikkje det overlever må eg ha nye sprøyter og uthenting på nytt..håper eg slipper det,for det var litt a et styr=)Progynova og prgestan hva er det?????
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 31. august 2009 #10 Skrevet 31. august 2009 Jeg har hatt ett ferskforsøk hvor det ble satt inn ett egg, så har jeg hatt to negative frysforsøk hvor det ble satt inn to egg begge gangene. Første frys ble jeg gravid men mistet dessverre i MA. Progynova er et østrogenpreparat som skal bygge opp livmorsslimhinna, samt hindre at du får eggløsning av deg selv. Progestan er et naturlig progesterontilskudd, som skal gjøre forholdene optimale for at egget skal feste seg.
Gjest Skrevet 31. august 2009 #11 Skrevet 31. august 2009 ok,hvor ofte må eg gå på ultralyd??Og når får eg vite om egget klarte tininga,er det rett før innsett eller en stund før??
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 31. august 2009 #12 Skrevet 31. august 2009 hvis alt er ok, så trenger du bare den ene ultralyden. Men hvis det viser seg at ved første ul at ikke slimhinna er tykk nok vil du måtte komme på flere ul. Når det gjelder om egget har overlevd opptininga tror jeg du ikke får vite det før rett før innsett (samme dagen), eller kanskje dagen før.. litt avhengig av når det evnt. stopper opp i utviklinga. Siden jeg har hatt så mange på frys har jeg ikke bekymret meg så mye for det, men sist jeg var til innsett sa de at de ville ha ringt meg samme dag hvis det viste seg at ingen av eggene hadde overlevd. Denne gangen tenkte jeg å ringe på morgenen for å høre, dette fordi jeg må reise med fly og det blir kjedelig om det blir bomtur, selv om det er staten som betaler :-)
Gjest Skrevet 31. august 2009 #13 Skrevet 31. august 2009 ok vi har jo en togtur på 6 timer,så er jo greit å få vite det hvertfall dagen før..Blir spennende=)
MammaHåpet Skrevet 1. september 2009 #14 Skrevet 1. september 2009 dettte går nok bra, Ruli, det er 70% sjanse for at det overlever opptininga, det spurte jeg om sist gang;) tvi tvi!
Katten74 Skrevet 1. september 2009 #15 Skrevet 1. september 2009 Hei Ruli. Jeg har hatt 2 ivf uten resultet, og har 2 egg på frys. Min lege mener det var ca 50% av eggene som klarer tiningen. Men at dette er veldig individuelt. Lykke til ihvertfall
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 1. september 2009 #16 Skrevet 1. september 2009 heihei Det er sikkert ulik praksis på de forskjellige steder. Jeg skulle ha fryseforsøk nå, men eggene mine delte seg ikke slik de skulle, derfor ingen innsetting. --- Tenker fremover...blir nok nytt forsøk med sprøyter etc.----- Men, Jeg har gått på progynova siden første mensdag - ultra en uke etter - alt fint - starta med crione gel to dg før innsetting - progynova fortsatte jeg med - sykehusdama sa egga var tatt ut igår, og jeg fikk tlf på morgenen idag - ikke bra nok.. 5 egg... tror det var meningen at jeg skulle fortsette med samme medisin fremover en stund... (men ikke nå da..) Lykkelykke til - ønsker alle sammen "goe egg"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå