Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Vi har masse leker etter storebror som lillebror nå skal ta i bruk. Men, hvordan få de skikkelig rene? Mange av de er det jo batterier og sånn inni, så kan liksom ikke ta de i oppvaskmaskinen... Og, tøyleker med litt plast og sånn på, kan de gå i vaskemaskinen?
Sånn kan det gå Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Om de hadde vært så møkkete at jeg hadde følt at jeg måtte vaske dem før bruk hadde jeg lat være å ta i mot.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Alt av plast kjører jeg i oppvasmaskinen. Har de batterier inni, rengjør du med såpevann og klut (og skyller, selvfølgelig). Alt av stoffdyr etc (selv de med litt plast på) kjører jeg på håndvaskprogram i vaskemaskinen inni vaskeposer (med bittelitt flytende såpe og ekstra skylling). Er det fremdeles litt "lo" eller støv på dem, støvsuger jeg dem. Pass på at støvsugeren står på max og skift gjerne støvsugepose. Da får lekene en skikkelig gjennomgang, og du sjekker samtidig at plastneser etc. sitter ordentlig på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå