Lene~mor til tre Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Hvilken butikk kjøper du Friele Hele kaffebønner i? Nå har jeg vært på Rimi og Kiwi og de har ikke kaffebønner i det hele tatt Coop mega og coop obs selger kun coop kaffe bønner. Ultra selger kun sin "eksklusive" selvplukk av kaffebønner... Fant ut at friele har egen nettbutikk da, men det blir liksom litt drøyt og betale 100 kr ekstra i frakt for en pose med kaffebønner.
Gjest Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Jeg kjøper det i en lokal frittstående butikk som får mye av varene sine gjennom Norgesgruppen, altså samme ledd som Kiwi/Meny/Joker (og sikkert noen flere) får sine varer fra. I utgangspunktet vil jeg nok ANTA at kaffeen kommer herfra. Men siden butikken er nettopp FRITTstående har den jo full rett til å ta varer fra annet hold om den ønsker det. Det gjør den ganske så mye på en del ting, men akkurat en ting som kaffe eller te, som kommer fra en "velkjent" leverandør (og Friele er da velkjent nok leverandør?) er jeg ganske sikker på at den får via Norgesgruppens lager. Uten at jeg altså HELT bombastisk skal si det. Så mitt forslag: Om du ikke har en frittstående butikk i nærheten som har "First Price" varer av både det ene og det andre (kjennetegn på Norgesgruppen), prøv Meny eller Joker, helst det første. Kiwi har den neppe, de har jo ingenting annet enn "helt, helt basis..." Jeg betaler for øvrig 68-69 kr pr pose. Ingen "billigkaffe" altså, men siden våre julegjester sier den er best, er prisen helt OK, det blir jo ca 7 kr pr liter kaffe, god te koster også 6-7 kr pr liter. Og kjøper du en eske, altså en "12-pakning" vet jeg den koster knapt 750 kr levert fra direkte fra Friele (i alle fall om du ringer dem og skal ha den i Sør-Norge, da kommer den "hjem på døren" med Bring også). Det vet jeg noen har gjør, det blir jo litt billgere enn å kjøpe på lokalbutikken. Og 12 poser kaffe er da ingenting for dem som DRIKKER kaffe, da går det jo både en og to poser pr uke. For OSS ville det derimot vært et 10-årsprosjekt.
Lene~mor til tre Skrevet 1. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2009 Det enkleste blir vel å bestille en sånn kartong ORG Så jeg tror jammen jeg skal gjøre det. Det tar meg 40 min å komme meg til nærmeste joker butikk og den er ikke kjent for å ha det beste utvalget for å si det sånn. Kan jo prøve meny da for den har jeg ikke så langt unna, men blir overaska om dem har det egentlig, særlig siden ultra ikke hadde det for ultra pleier å være den eneste butikken som har det andre butikker ikke har. Gubben drikker masse kaffe så vi får vel ikke noen problemer med å bruke opp en sånn kartong, vi brukte jo 2 store poser friele filtermalt kaffe i uka før hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå