Gå til innhold

Miste pga. feber?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lest noen tråder på bim at hvis man får svineinfluensa risikerer man å miste pga. feber.

 

Jeg var hos legen i forrige uke og spurte om det er tilfelle. Han mente at dette ikke var riktig. Dvs. at jeg som gravid har høyere risiko for å miste eller at fosteret pådrar seg en hjerneskade ved smitte av svineinfluensa. Men at det var som følge av selve viruset og ikke feberen.

 

Vet ikke helt hvem jeg skal tro på. Hvis noen her har hørt at man kan miste pga. feber, kan dere refere til kilde? Skulle gjerne ha lest litt om det og evt. gitt tilbakemelding til lege om han tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde da hørt på legen fremfor skravlinga til damer på bim!

 

Og mange har da hatt feber (vanlig forkjøla og sånn) i svangerskap uten å miste. Tror det hadde vært store oppslag dersom feber førte til abort.

 

Det er visst ikke bra med høy feber over tid, det er nå så, og lege har sagt at det er bedre med et par paracet enn høy feber.

 

Svineinflu vet samfunnet for lite om enda til å kunne gi sikre svar om hvordan det påvirker. Leste jo om fler hvor mor hadde dødd, men fosteret hadde overlevd fint (da kvinnen var lengt på vei da) Dette blir jo ekstremt da, de fleste klarer seg jo fint gjennom en svineinflu. Poenget var bare at barna hadde det fint selv om mor faktisk ikke klarte seg.

 

Spør på hs da vel. Hva de mener der.

 

Jeg har vært gravid mange ganger nå og har aldri fått advarsel mot feber. Annet enn ta heller paracet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min jordmor kan man miste som følge av feber. Feber kan man få av alle typer influensa. En annen kilde er jo boken "på vei" av Gro Nylander. Der står det referert til dette. Men aller helst går det bra, iallefall etter 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk beskjed om att jeg stort sett ikke kunne gjøre noe galt:)

babyen ligger godt beskytta inni der og bryr seg fint lite om hva mor holder på med! den tok den næringa ol den trengte uansett:)

blei mye roligere når jeg hadde pratet med legen min. stoler mer på han. tror desverre det er lett å bli mer skremt enn beroliget av snakket her inne og ellers på nettet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde influensa (ikke svin da..) i et av mine forrige svangerskap. Hadde HØY feber en uke ( husker ikke hvor langt jeg var på vei, men det var i beg av januar og jeg hadde termin i august, så det var tidlig). Ble sykemeldt med beskjed om å holde meg rolig og ta paracet, men det var aldri snakk om å miste pga feberen.. Svangerskapet forløp helt greit etterpå, og gutten var frisk og fin :)

 

syns generelt det er mye "skremselspropaganda" ute og går.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...