Gå til innhold

tørr ikke kreve barnebidrag........!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har regnet ut at jeg har krav på rundt 700-900 kr i mnd i barnebidrag av far.

han har alltid sluppet unna bidrag før (for sitt første barn) dette forde denne mora ikke har turt å kreve pengene hun egentlig hadde krav på.

nå er jeg i samme situasjon, å jeg tør ikke kreve de stakkars småkronene. jeg tenker jeg klarer meg uten den vesle tusenlappen, bare for å bevare roen.

han kan bli litt ekstrem hvis vi krever bidrag.

å vi begge er redd for hvilken hevn han skal gjøre mot oss.

ikke noe voldelig nei, ikke hos barna heller.

men han er en slu jævel......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare lever inn en søknad hos NAV. Har du lav inntekt, så kan de betale deg et forskudd på alt fra 600 til 1350(alt etter inntekten din). Har barnefar under ca 200 000 brutto i året, så slipper han å betale bidrag. Da får du kun det fra NAV. Også om det viser seg at han har dårlig bidragsevne, slik at bidragssummen blir liten.

Og har du lav inntekt, så søk også om å få slippe det engangsgebyret på ca 800 kr. Har du kun OS, så slipper du dette og du vil få ca 1 350 i bidragsforskudd.

Ikke vær redd, du. Tar NAV oppgaven, så maser de på ham og du slipper det.

Hva tror du han kan gjøre som hevn, da? True med å overta omsorgen for ungen? Slapp av. Det er en vanlig trussel, men jeg tror neppe han er sluere enn andre sure fedre;)

Skrevet

Teit at han slipper unna fordi han kan være en drittsekk, men på en annen side så finnes det mange der ute som gledlig hadde betalt 1000 kr for å bevare roen i livet!

På en annen side så kan jo du bruke dette mot ham da i visse situasjoner. Du kan si at fordi du ikke krever bidrag av ham, så må han f.eks. bidra for å kjøpe ny vogn eller vinterdress (kostnader knyttet til barnet). Hvis ikke så begynner du å kreve bidrag.

Så går det jo an å samle bevis hvis han kommer med trusler og slikt og anmelde hele fyren!

Skrevet

jeg hadde det på samme måten...jeg ventet i 3 år med å kreve bidrag fordi han hadde truet meg med advokater osv hvis jeg gjorde det.

og hva skjedde da jeg satte frem kravet? Jo, jeg fikk advokat på nakken og måtte ut med 10 000,- i advokatutgifter pga dette pisset!!!!

han skal betale meg 2100,- i mnd, men vi får nå se på det - tror det ikke før jeg får se det! og i tillegg fikk jeg selvsagt avlsag på bidragsforskudd...møkkamenn!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...