Gå til innhold

ang dyreplageri........ hva skal jeg gjøre :/ ?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

naboen min,som også er våre venner har en datter på 6år, og dattera er så styg mot katten deres,

binder bånn rundt halsen på den, holder den så hardt at den bæsjer på seg.stenger den inne på forskjellige steder. ja virkelig styg mot katten.

i går ringte jeg til de å sa at nå fikk de ta dattera si! at dette er virkelig dyreplageri. de tok dattera også da.

men sånne folk skulle ikke hatt dyr... huff er skikkelig lei meg for den stakkars katten..

hva hadde dere gjort som naboer og som venner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er de klar over at hun gjør dette? Hvis ikke må du jo gjøre dem oppmerksom på det.

Regner med du vil beholde vennskapet, så er jo sikkert best å gå frem litt varsomt. Si at du bekymrer deg litt over katten deres.

Men er jo rart at katten ikke reagerer mot 6 åringen... De fleste katter vil jo bli aggressive og stikke av om de blir plaget.

Kanskje du kan si det også, at du tror katten får litt røff behandling og at det kanskje kan føre til at den kan angripe datteren deres... En katt kan gjøre mye skade og de er svært uforutsigbare dyr...

Eventuelt ta deg en liten prat med 6 åringen. Forklar henne at katten kanskje får vondt... Og fortell at hun må ta godt vare på katten så den har det godt. Ikke alle barn skjønner at katter er levende vesener som må behandles på en annen måte enn kosedyrene...

Skrevet

Du forteller dem at hvis du ser det igjen blir det anmeldelse. Herlighet, er det noe å lure på da?

Skrevet

Dette må for konsekvenser for jentungen!

Barn som plager dyr mangler ofte empatiske evner. Skremmende.. De kan vokse opp til riktig stygge mennesker.

Denne jenten trenger noen klare grenser for hva som er akseptabelt og ikke å gjøre med et levende vesen...

Ta det opp med foreldrene og sørg for at de følger opp. Hvis ikke kan du anmelde til dyrevernet osv.

Skrevet

En nabogutt plaget min katt og jeg sa fra til foreldrene at om de ikke snakket med guttungen så kom jeg til å anmelde. De prøvde seg med at "jammen, vår unge gjør ikke...", men den gikk ikke. Jeg var rimelig streng og forlangte at det ble slutt på dyreplaginga ellers så kom jeg til å ringe politiet. Barn bør, og skal, lære seg respekt for andre levende vesen.

Skrevet

ok takk for svar alle sammen, ja det er skikkelig skremmende.

en ting er når de skal være snill å koser de for hardt om dere skjønner, for da er det ikke med vilje.

men når de gjør sånn som dette så blir jeg helt fortvilet,

jeg har ikke sett henne gjort det etter foreldrene tok henne.

men ser jeg det igjen blir det konsekvenser

hi

Skrevet

Får håpe foreldrene tar det alvorlig ja. Mennesker som piner dyr som barn vokser ofte opp til å gjøre enda verre ting som voksne hvis de ikke får seg en skikkelig lærepenge :-S Og dessuten stakkars kattepusen! Jeg håper hun ikke bare har lært seg å skjule sine handlinger bedre men virkelig forsto at det hun gjorde var galt.

Skrevet

I første omgang gjorde du det riktige med å ta kontakt med foreldrene først, siden det er et lite barn det er snakk om her.

Men - hvis dette gjentar seg, bør du kontakte Mattilsynet. Det er foreldrenes ansvar å passe på!

Skrevet

Ikke alle katter som reagerer agressivt når de blir plaget.. Da jeg var yngre hadde jeg en "venninne" som ikke eide empati..

Fikk vite av en annen venninne at når de var på besøk hos meg og var på rommet mitt mens jeg var ute å feks spiste så brukte den venninnen uten empati å plage katta mi skikkelig! (venninne nr 2 turte ikke si fra til venninne nr 1 fordi nr1 hadde så stor makt over henne).. Fikk ikke vite dette før mange år etter.. :(

Katta gjorde henne ingen, bare prøvde å stikke av.. Hun ble kastet hardt i veggen, knepet på magen sånn at hun bæsjet, dratt i halen, slått, osv.. Uff.. blir så dårlig av å tenke på det... :( :(

Katten ble dessverre skikkelig ustabil på sinnet da den ble voksen.. agressiv mot folk den ikke kjente.. plutselig kunne hun finne på å bite, klore og høgge etter folk..

Stakkars lille pusen min... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...