Gå til innhold

Søknad om foreldre penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt var dere på vei da dere sendte inn søknaden???

jeg er 28+3 i dag, har ikke sendt det enda. Hvor lang behandlingstid har de på dette????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 36 uker i morgen, har ikke sendt ennå. Jobben somler med å fylle ut inntektsopplysningene, og det er i grunn deres problem siden de uansett skal forskuttere lønna.

Behandlingstiden varierer nok mellom de ulike NAV-kontorene.

Skrevet

Du skal bare gjøre det nå :) de bruker ofte litt tid på det,og man må jo uansett skrive termindato,så få det avgårde så du slipper å vente på pengene når du har født :)

Skrevet

jeg må uansett vente ca 14 dager til, må jo få legen til å skrive terminen min ned, for man kan jo ikek bruke helsekortet

Skrevet

Sist jeg søkte fikk jeg beskjed om at det var 2 mnd behandlingstid, men det varierer nok fra kontor til kontor. Har egentlig ingen betydning for meg fordi jeg får lønn fra arbeidsgiver så er de treige med inntektsopplysningene så er det de som får svi for det. Men greit å fylle det ut i god tid, særlig hvis du får penger fra NAV.

Skrevet

rekner med jeg får penger fra nav ja i og med at jeg berre har hatt virkariat på sykehus som går ut i morgen

Skrevet

Man kan få utstedt attesten fra legen/jm fra uke 26 (de vil ikke ha tidligere), og så er det opp til 3mnd behandlingstid(!), ihvertfall i Bergen.

Gjør du matten så ser du at da kan man ikke få utbetaling før man faktisk ER i permisjon så det er ingen tid å miste!

Skrevet

Jeg har ikke sendt inn skjemaet, fikk beskjed fra NAV om at det ikke hastet her jeg bor - så behandlingstiden varierer. Kontakt NAV så er du sikker :o) Ang bekreftelse fra lege - jeg har alltid bare brukt ultralydpapirene. Tatt de med til NAV og latt de ta en bekreftet kopi (stemplet) selv, eller fått en bekreftet kopi fra et annet offentlig kontor.

Skrevet

Fikk beskjed på nav at jeg måtte levere den senest 4 uker før termin.

Skrevet

Sendte det vel i juni tror jeg... 3 mnd behandlingstid, men den varierer fra NAV kontor til NAV kontor

Skrevet

Jeg husker ikke helt, men det er kanskje en måned siden eller litt mer. Leverte først på jobb og så sendte til NAV ikke så lenge etterpå. Det er jobben som betaler lønna mi og får tilbake fra NAV. Hadde det vært NAV jeg fikk penger av ville jeg nok sendt inn så fort jeg kunne.

Skrevet

var på kusr hos nav ang.foreldrepenger (veldig bra forresten, absolutt å anbefale det dersom det finnes der du bor!!), og der sa de at 4 uker før termin var bra. De ville helst ikke ha det så mye før faktisk! Men ingen krise om det kom litt senere heller faktisk. Men ville nok ikke gambla på det selv...

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Jeg sendte søknaden da jeg var 26+0, altså 7 uker siden, hehe.. LITT stressa med at alt skal gå som det skal, ja! Jeg fikk beskjed om 2 måneder behandlingstid da jeg sendte den inn, men har snakket med dem over tlf, og de fortalte at den har ligget på vent helt til i dag, og jeg får svar i løpet av neste uke :-)

Skrevet

Vil annbefale deg å sende det inn så fort du ar mulighet! Nav bruker laaaang tid. Og du er sikkert avhengig av at det kommer inn penger fra de når du går ut i permisjon.

Skrevet

Paa Nav gamle oslo sa de i alle fall at det brude sendes inn rundt uke 26-28 pga lang behandlingstid... har fylt ut i dag og skal sende det i kveld...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...