Gå til innhold

Hvordan går det med aprildamene? :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg har hatt noen tøffe netter hvor jeg sover urolig og våkner midt på natta kjempekvalm og med halsbrann. Skal på første svangerskapskontrollen i morgen og er veldig spent! Får da vite når jeg får min første ul( skal ha ul rundt uke 8 så innen en uke (?) ).

 

Ul blir liksom en bekreftelse for at alt står bra til inni magen. Tror jeg kommer til å slappe mer av om den bekrefter at alt er bra :) Er ikke sjansen veldig lav for at det går dårlig om man finner livstegn rund uke 8? Har hørt det jeg...

 

Uansett,lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nå % for det. Mener den ligger på 1tri "viktig info for 1 tri, holde oppe på side 1" eller noe heter den.

 

Kontr. så tidlig? Eller du må jo det om du skal rekke ul i uke 8:) Spes grunn til å ta ul?

 

Jeg var hos lege i uke 7, men fikk ikke ul før uke 10! (lege regnet meg jeg fikk uka etter, altså da i uke 8) Var en del komplikasjoner sist og morkaka lå feil og det var tvillinger. Og siden jeg også har hatt en del brun utflod/slim så skal vi sjekke ståa. Ble lovet tidlig ul av ahus da jeg var der da jeg mistet tvillingene.

 

Mener etter man har sett hjertet slå så minsker det. Desverre er det nå slik at det ikke er noen garanti. Jeg har mistet 3 stk (tvillinger en gang da, men toegget så trengte ikke ha mistet begge) og har kun mistet etter uke 12 jeg.

 

De fleste aborter skjer vel før uke 8-10 mener jeg det står. Det er jo faktisk ganske få som mister, det er bare at man får høre så mye om det her så det virker nesten som alle mister en eller annen gang. Her hører man jo også om mange som er kjemiske aborter (de har testet pos før ikm , men man får tr likevel)

 

Masse lykke til og fortell hvordan det gikk da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går faktisk litt bedre her, har vært mye plaget av hele-dagen-kvalme, men nå virker det som det roer seg litt, er ikke så konstant men går mer i bølger :) Er sykemeldt pga det frem til første kontroll.

 

Skal ringe å bestille ul til ca uke 12 . Vil bare sjekke litt..

Lurer på om det kan være jente denne gangen siden jeg er så sinnsykt kvalm denne gang, var ikke det med gutten vår. Mamma var dessuten skikkelig dårlig med meg, og ikke med guttene, så er spent på om vi får se noe på den ordinære ul :)

 

Ellers er jeg mye trøtt og sliten, tror lillemann på 17 mnd syns jeg er skrekkelig kjedelig, orker ingenting om ettermiddagene.. :/

 

"God bedring" til dere andre som er dårlige, det blir vel bedre etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig trøtt og sliten om dagen. Orker ikke noe mer enn det jeg akkurat må. Ellers er formen kjempe bra :) *banke i bordet* Eneste er at det sjelden blir en el natt emd søvn da jeg omtrent konstant er tissetrengt. Opp iallefall en til to ganger om natta for å gå på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvalmen har tatt meg. alt jeg spiser kommer i retur. slitsomt. på natta sliter jeg med å sove. våkner av at der er varmt. og så tisser jeg 2hver time. håper det gir seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molait-[2sønner+2englebarn]

 

Vet at det enda er en sjanse for at det kan gå galt selv om de ser at det er liv i uke 8,men tror for meg selv at jeg vil slappe mer av om de ser liv, og for min egen del trenger jeg å tro på det. "Livet er et usikkert prosjekt" sa en klok dame til meg :) Det skal være sikkert.. Å miste tre stykker må være vanvittig vondt! Jeg håper at jeg og alle andre slipper å oppleve det..

 

Grunnen til at jeg skal på tidlig ul er at jeg hadde alvorlig grad av preklampsi. Jeg holdt på å dø under siste fødseli tilegg til at svangerskapsforgiftningen startet tidlig,i uke18.| Jenta mi hadde 17 % avvik og fikk lite surstoff/næring i blodet mitt. I tillegg går jeg på medisiner som gjør at jeg trenger ekstra oppfølging.

 

Hilsen

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann :)

 

venter nr tre og har d føreløpig bare bra :)

fikk bekkenløsning md nr en og ble verre med nr to

og dt kjennes ikke noe godt ut nå!

 

men lrs ingen symp.på graviditet :)

 

tenkte derfor at jeg skulle ta en priv. ul for å sjekke at

jeg forsatt er gravid :)

vil vente til uke 12...mn d er forsatt så leeenge til!

er bare 5-6 uker på vei... term mellom 30 apr. og 8 mai

(aner ikke når...) vet bare at syklusen min er lenger enn 28 dgr...)

 

lykke til alle april damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke så bra=(. Blødd mye idag også har jeg så veldig vondt i magen og ryggen. Er 8 uker på vei. skal ring til legen imorgen. Er det normalt??El? har noen opplevd dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du. jeg forstår at du er redd. har hørt at det kan gå bra selv om man blør litt. men hvis du har blødd mye ? høres dessverre kanksje ikke bra ut. jeg aborte selv på våren i uke 6. jeg blødde en hel dag før jeg gikk til legen.. hadde murringer , smerter i magen. uff, føler veldig med deg og krysser fingre for deg. jeg ble fort gravid igjen hvertfall.

masse lykk til i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 10 + 6 dager, fårløbig termin er 5 april.

Jeg var på min første kontroll i uke 9, men får ikke ultralyd før i uke 20,

så det er veldig lenge til.

 

Jeg er mer kvalm og søvnig enn i det første svangerskapet, og en veldig matlyst:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Forstår godt at du er redd lykkelig71..Det er kjempetrist å høre at du blør:( Tror dette er alle sin største frykt.. Tenker mye på deg og håper at det ordner seg for deg!

 

Masse lykke til i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløbig termin 23.april. Skal på min første ordentlige svangerskapskontroll med ultralyd om ca 2-3 uker. Er kjempespent på hvordan det kommer til gå, på godt og vondt!

 

Er veldig trøtt om dagen, mye mer kvalm enn i forrige svangerskap og litt øm i underlivet fra tid til annen.Ellers så er jeg i fin form :)

 

Ønsker alle samme masse lykke til på ferden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sååååå trøtt, helt på felgen. vil bare sove, og er helt fjern, klarer ikke følge med på noen ting. igår skulle jeg gå tur med hundene (har to), gikk inn på rommet deres for å hente dem, men der var det tomt gitt. de hadde stukket av to timer tidligere da jeg gikk ut uten å lukke døra. klarte ikke engang å huske om jeg hadde lukket de inn på rommet eller ikke! helt i la-la-land... kult for hundene, men jeg følte meg litt teit der for meg selv...:)

det føles ut som et ork bare å gå på beina. er dette normalt da? sovner kl. ni om kvelden og er stuptrøtt om morgenen. tisser hver 2. time om natta også. hurra, here we go again.;)

er litt småkvalm, men ikke plagsomt. spiser ofte da (noe som bekymrer meg siden jeg skal giftes om 4 uker og har kjøpt en brudekjole uten for mye slingringsmonn...), har helt dilla på makrell i tomat!

og sånn bortsett fra det, er jeg følsom, sint, utålmodig og sutrete.

haha, en drøm å være i hus med, altså.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff, der kan dere se hvor sutrete jeg er!

 

glemte jo det viktigste, den største følelsen:

 

jeg er så lykkelig for å få være gravid igjen! på tross av alle disse teite bagatellene, føler jeg det som helt magisk.

tenk at jeg ble valgt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...