Gå til innhold

Gave til bryllup man ikke er invitert til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en i ganske nær fammilie som nettopp har giftet seg. Vi var mye sammrn da vi var barn, men det er ganske lenge siden. Bryllupet var bare med aller nærmeste fammilie og venner, jeg fikk derfor vite det i etterkant.

Det jeg lurer på er om det er riktig å sende en bryllupspresang nå i etterkant eller i hvertfal et kort. Jeg har lyst, men er det riktig? Hvor finner man i tilfelle et kort til bryllup med to damer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er av den oppfatning at dersom jeg har lyst til å gi noen en gave eller oppmerksomhet så gjør jeg det helt uavhengig av om jeg blir invitert eller ikke i et selskap/bryllup/dåp.

Folk må selv få lov til å bestemme hvordan de vil feire en begivenhet, og akkurat DET påvirker ikke meg når det gjelder å gi gave eller ikke.

Hvis du har lyst til å sende et kort eller en gave, så hvorfor ikke? De blir sikkert veldig glede for det:) Du kan jo finne et helt nøytralt gratulasjonskort hvis du ønsker dte eller så er det faktisk noen butikker som fører kort beregnet på homofile og lesbiske:)

Skrevet

Vet du hvilke butikker? Jeg har ikke set det der jeg pleier å handle.

Skrevet

Om man velger og gi gave eller kort, så gjør man det jo fordi man er glade på deres vegne. Du sier at du har lyst til å gjøre det, da gjør du det:) Om du ikke finner et kort, så kan du kanskje lage et?

Hyggelig med giftemål er det jo uansett:)

Skrevet

Jeg sier et absolutt JA. Det er en i nær familie, som du har et godt forhold til. At det er to damer gjør at det er ekstra bra om du gir en liten oppmerksomhet, det motsatte ville vel kunne tas litt ille opp, å bli oversett liksom.

Du kan kanskje lage et kort selv, evt. bare ha et kort med blomster, eller bilde av en champagneflaske eller noe? Det viktigste er å gi en oppmerksomhet og gratulasjon!

Skrevet

Med mine kunstneriske evner bør jeg nok holde meg unna hjemmelagde kort hvis jeg ikke skal fornærme dem dypt ;-)

Takker for svarne. Jeg var bare redd det fantes en eller annen uskreven regel om at man ikke skulle gi gaver i sånne tilfeller. Bra at det ikke er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...